ТЕЛЕБАЧЕННЯ ОБДІЛЯЄ УВАГОЮ КАНДИДАТІВ У ПРЕЗИДЕНТИ
Тематика програм. У другий тиждень квітня 63% повідомлень новинних програм стосувалися політичних подій в Україні (у лютому 39%, у грудні 63%, у листопаді 21%, у вересні 13%) Найбільше їх на СТБ – 74%, найменше – на 1+1 (57%). 40% повідомлень – це внутрішня державна політика, діяльність органів влади (у лютому 39%, у грудні минулого року 64%, у листопаді 33%). Найчастіше в новинах говорилося про відносини з Росією (8%), про події у Донецьку та Луганську – по 7%. Частка репортажів із східних областей склала 40% новинного потоку, з Києва – 28%. Увага до виборів. Увага до виборів Президента становить 13%, найбільше таких повідомлень на Інтері (17%), ТРК “Україна” та ICTV (по 16%), найменше на Першому національному – 6%. Стандарти подання новин. 21% повідомлень в цілому були з декількома точками зору (у лютому 15%). Найбільше їх на Інтері (29%), ТРК “Україна” та СТБ – по 25%. 18 головних подій обговорювалася в новинах з різних позицій (у лютому 20, у грудні 2013 24). Переважно неоднозначно оцінювалися захоплення Верховного Суду, захоплення офісу КПУ, діяльність О.Царьова. Політичні інститути, партії та персони. Увага до політичних партій, політичних персон та політичних інститутів склала відповідно 32%, 53%, 80% (у лютому 35%, 46%, 72%, у грудні 45%, 61%, 84%). Серед політичних інститутів найчастіше згадуються силові відомства – 35% (у лютому 27%, у грудні минулого року 40%). Сумнівні та негативні оцінки найчастіше адресовані Верховному суду – 53% та Конституційному суду - 44% (у лютому Судовій системі – 24, у грудні Кабінету міністрів – 47%). Позитивні оцінки переважно отримувала Україна – 21%. Політичні інститути найкритичніше оцінювали новини TVI – 18%. Рейтинг уваги. Лідерами уваги новинних програм квітня є Нова влада – 10% і Партія Регіонів – 7% (у лютому Опозиція в цілому – 12% та ВО “Батьківщина” – 9%). Нова влада однаково часто оцінювалася позитивно і негативно – по 6%. Найбільшу увагу новинні програми приділили А.Яценюку та О.Турчинову – по 8%, а також В.Януковичу – 6% (у лютому В.Януковичу (16%) та А.Яценюку – 6%) У сумнівно-негативному контексті найчастіше повідомлялося про В.Януковича (76%) та О.Царьова (64%). Найбільша частка синхрону у А.Яценюка (10%), О.Турчинова (6%), Р.Ахметова (5%). В цілому увага до представників влади у 2.4 рази більша за увагу до опозиції – 55% проти 23% (у лютому у 2 рази більша, у грудні у 2.1 рази, у листопаді у 1.6, у вересні у 2.8 рази більша за увагу до опозиції ). 4% - це увага до прибічників антимайдану (“федералісти”). Рейтинг уваги до кандидатів у Президенти. Серед кандидатів у президенти найчастіше згадувалися Ю.Тимошенко (5%), П.Порошенко та М.Добкін – по 4%. В новинах жодного разу не говорилося про А.Гриненко, В.Коновалюка, В.Куйбіду, О.Клименко, М.Маломужа, З.Шкіряка, В.Цушко. Переважно сумнівно і негативно оцінювалися О.Царьов (64%), П.Симоненко (43%) та Д.Ярош (40%). Найчастіше кандидати фігурували в новинах Інтера. Синхрон кандидатів у Президенти. 14 кандидатів мали синхрон в новинах другого тижня квітня. Частка прямої мови найбільша у П.Порошенко (21%), Ю.Тимошенко (16%) та М.Добкіна (15%) Пряма мова в новинах. Синхрон політиків у квітні становить 11378 сек., що у 1.9 рази більше, ніж у лютому – 5873 сек. (у грудні минулого року 8597 сек., у листопаді 5117 сек., у вересні 1866 сек., у червні 4084 сек., у травні 4808 сек., у квітні 5153 сек).24% усіх згадувань про політиків – це про представників ВО “Батьківщини” (у лютому 19%, у грудні 15%), 20% - про політиків з ПР (у лютому 31% про представників ПР, у грудні 35%). 21% – це пряма мова в ефірі членів фракції та партії ВО “Батьківщина” (у лютому 24%, у грудні 13%). Також 21% – представників Партії Регіонів (у лютому 28%, у грудні 49%). В цілому частка синхрону представників влади у 2.6 рази більша частки синхрону представників опозиції – 55% проти 21% (лютому у 1.6 рази, у грудні минулого року у 3.1 рази, у листопаді у 1.6, у вересні у 4.3 рази). 6% - синхрон антимайданівців (“федералістів”). Аналіз теленовин восьми провідних телеканалів України у квітні 2014 р. є частиною постійно діючого моніторингу медіа, який Академія Української преси здійснює з 2002 року. Одним з фундаторів дослідження є Міжнародний фонд "Відродження" Презентоване дослідження здійснювалося АУП за участі вчених Інституту соціології НАН України методом контент-аналізу новин прайм-тайму восьми провідних українських телеканалів – «Інтера», «1+1», Нового каналу, «України», СТБ, ICTV, Першого національного та TVi. Проведення дослідження стало можливим завдяки Програмі У-медіа. Проведення цього заходу стало можливим завдяки підтримці американського народу. Інформація, представлена на семінарі, є відповідальністю Академії Української Преси та не обов’язково відображає точки зору Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) та Інтерньюз Нетворк. Контакти: Юлія Гуза, офіс-менеджер АУП
|