Новини основних каналів у грудні: найбільший синхрон у М. Азарова
Тематика програм. У перший тиждень грудня 63% повідомлень новинних програм стосувалися політичних подій в Україні (у листопаді 21%, у вересні 13%). Найбільше їх на 1+1 – 74% та СТБ – 73%, найменше – на Інтері (49%). Дві третини повідомлень (64%) – це внутрішня державна політика, діяльність органів влади (у листопаді 33%, у вересні 32%). Найчастіше в новинах фігурували прямі репортажі з Майдану (10%) та події у регіонах з підтримки Майдану (9%), власне Київ (58%) та західні області (18%). Стандарти подання новин. 18% повідомлень в цілому були з декількома точками зору (у вересні 16%, у листопаді 20%). В новинах Нового каналу їх 23%, на СТБ – 22%. У грудні дві точки зору на політичні події подаються у 19% повідомлень (у листопаді 26%, у вересні 24%), а на ТРК “Україна” – 23%. Найменше їх на TВi – 14% та Першому національному – 16%. 24 головні події обговорювалася в новинах з різних позицій (у листопаді 15, у вересні 18). Переважно неоднозначно оцінювалися голосування за відставку Уряду, судова постанова щодо заборони блокувати адміністративні будівлі та унеможливлення опозицією роботи Верховної Ради. 53% повідомлень супроводжувалися конфліктним та негативним контекстами (у листопаді 50%). Найбільший він на TVi - 70% (у листопаді на СТБ – 71%), а найменший на Першому національному – 34% (у листопаді 20%). Позитивний контекст в середньому складає 5% (у листопаді 13%), найбільший на ICTV (8%), а на Інтері та Першому національному – по 7%. Політичні інститути, партії та персони. Увага до політичних партій, політичних персон та політичних інститутів склала 45%, 61%, 84% (у листопаді 21%, 41%, 72%, у вересні 14%, 25%, 59% відповідно). Серед політичних інститутів найчастіше згадуються силові відомства – 40% (у листопаді 23%). Сумнівні та негативні оцінки найчастіше адресовані Кабінету міністрів – 47% (у листопаді місцевим органам влади – 19%, у вересні Конституційному суду – 50%, у червні Україні – 28%, у травні Президентові – 33%, у квітні Національному банку 33%, у березні Адміністрації Президента – 67%). Рейтинг уваги. Лідерами уваги новинних програм грудня є Опозиція в цілому (25%) та Партія Регіонів – 13%. Іронічні та негативні оцінки Опозиції в цілому найчастіше давали новини ICTV та TВi, а Партії Регіонів – TВi та СТБ. Найбільшу увагу новинні програми приділили В.Януковичу (24%), М.Азарову (14%), А.Яценюку (11%), В.Кличко та О.Тягнибоку – по 8%. У сумнівно-негативному контексті найчастіше повідомлялося про Д.Корчинського (79%), В.Захарченко (43%), М.Азарова (41%) та В.Януковича (29%). 35% усіх згадувань про політиків – це про представників ПР (у листопаді 35%), 15% про представників Батьківщини (у листопаді 24%), по 6% – УДАРу та Свободи. В цілому у грудні увага до представників влади у 2.1 рази більша за увагу до представників опозиції – 62% й 30% відповідно (у листопаді у 1.6, у вересні у 2.8 рази більша, у червні у 2 рази більша, у травні на 3%, у квітні у 1.7 разибільша за увагу до опозиції ). Пряма мова в новинах. Найбільша частка синхрону грудня у М.Азарова – 23%, В.Януковича – 10% та А.Яценюка – 7%. Синхрон політиків у грудні найвищий за рік спостережень – 8597 сек. (у листопаді 5117 сек., у вересні 1866 сек., у червні 4084 сек., у травні 4808 сек., у квітні 5153сек). 49% – це пряма мова в ефірі представників Партії Регіонів (у листопаді 45%). 13% – членів фракції та партії “Батьківщина” (у листопаді 27%). В цілому у грудні частка синхрону представників влади у 3.1 рази більша частки синхрону представників опозиції – 71% проти 23% (у листопаді у 1.6, вересні у 4.3 рази, у червні у 2.7 рази більша, у травні 3% на користь опозиції, у квітні синхрон представників влади у 1.9 рази більше частки синхрону опозиції, у березні у 1.2 рази, у лютому у 2.1 рази більша, у січні у 1.4 рази). Аналіз теленовин восьми провідних телеканалів України в грудні 2013 р. є частиною постійнодіючого моніторингу медіа, який Академія Української преси здійснює з 2002 року. Одним з фундаторів дослідження є Міжнародний фонд "Відродження". Презентоване дослідження здійснювалося АУП за участі вчених Інституту соціології НАН України методом контент-аналізу новин прайм-тайму восьми провідних українських телеканалів – «Інтера», «1+1», Нового каналу, «України», СТБ, ICTV, Першого національного та TVi. Проведення дослідження стало можливим завдяки Програмі У-медіа. Проведення цього заходу стало можливим завдяки підтримці американського народу. Інформація, представлена на семінарі, є відповідальністю Академії Української Преси та не обов’язково відображає точки зору Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) та Інтерньюз Нетворк. Контакти: Юлія Гуза, офіс-менеджер АУП
|