Новини основних каналів в червні: політика в тіні футболу
- За чотири місяці до виборів новини остаються майже аполітичними: лише кожне сьоме повідомлення стосується політики, вибори-2012 згадуються тільки в контексті будь-якої іншої головної події. Домінантна тема повідомлень - Євро-2012.
- Зростання дисбалансу: вже втричі більше уваги новинні програми приділяють представникам влади та правлячої коаліції. Перевага влади в синхроні в 4,6 раза;
- Найчастіше про осіб із влади та коаліції у червні говорили на Інтері (78%).
- Політичні новини. В перший тиждень червня тільки 16% повідомлень новинних програм стосувалися політичних подій в Україні (це на 5 % менше аніж в квітні та лютому та майже в 2,5 рази менше, аніж за такий же період до виборів 2007 р.). В перший тиждень червня країна готується й відкриває європейський футбольний чемпіонат: у 28% повідомлень головною подією названо Євро-2012, тоді як про шквали та їхні наслідки тільки у 7%, про мовний закон у ВР 3%, про акції “за” та “проти” закону тільки 2%. Вибори-2012 згадувалися лише в контексті головної події (2%), лічені рази повідомлялося про справу Ю.Тимошенко (1%, у квітні 6%, у лютому 2%). Про журналістів у Межигір’ї та міжнародну реакцію на справи опозиціонерів повідомляли тільки новини TVi.
- Конфліктність. Конфліктний контекст обговорення подій найнижчий за останні місяці спостережень – 42% проти 50% у квітні та 55% у лютому. Політичні події в конфліктному контексті подавалися всього у 51% повідомлень (у квітні 59%, у лютому 63%). Найбільший він на TVi – 54% та 1+1 – 50% (у квітні відповідно 62% й 58%). Найменше конфліктного контексту у червні на Першому національному – 28%. Три місяці поспіль позитивного контексту найбільше на Новому каналі – 31% (у квітні 14%, у лютому 12%).
- Політичні інститути, партії і персони. Тенденція зменшення уваги до політичних персон, політичних партій та політичних інститутів, що проявилася у квітні, продовжилася й у червні. Увага до політичних акторів найнижча за три місяці спостережень:10%, 32%, 60%. Серед політичних інститутів найчастіше згадуються місцеві органи влади (16%), силові відомства (12%) і президент (12%). Лідери уваги червня серед політичних об’єднань – Партія Регіонів (6%) та опозиція в цілому (5%); увага до інших партій мінімальна. Негативно-іронічна тональність повідомлень частіше супроводжує інформацію про опозицію в цілому (3.5%).
- Політичні персони. Увага. В червні зросла перевага в розподілі уваги й синхрону на користь представників влади та правлячої коаліції: за увагою співвідношення 3 до 1, за синхроном – 4,6 до 1 (у квітні відповідно 1,4 до 1 та 3 до 1). Лідерами уваги в новинних програмах першого тижня червня були президент В.Янукович (11%), прем’єр-міністр М.Азаров (5%), Ю.Тимошенко (3%, у квітні 12%, у лютому 9%). 69% усіх згадувань про політиків стосується представників влади та правлячої коаліції, 23% опозиції та 8% інших політиків (у квітні відповідно 48%, 35%, 17%, у лютому 63%, 29%, 8%). Частіше про осіб із влади та коаліції говорять у червні на Інтері (78%) та Першому національному – (77%), про опозиційних політиків на Новому каналі – 33% та СТБ – 29%.
- Політичні персони. Синхрон. Третина всього синхрону припадає на президента України В.Януковича і прем’єр-міністра М.Азарова – 34% (у квітні 19%, у лютому 22%, у вересні минулого року 30%, у червні минулого року 47%), а синхрон президента займає майже чверть (23%), він відсутній тільки в новинах TVi. В цілому 74% синхрону належить представникам влади, 16% - опозиції, 10% - іншим політикам (у квітні відповідно 67%, 22%, 11%, у лютому 65%, 25%, 10%). Пряма мова представників влади та правлячої коаліції на Інтері становила 83%, на 1+1 - 80%, на Першому національному - 79% (у квітні 88%, у лютому 86%). Синхрон представників опозиції найбільший на Новому каналі - 33% (у квітні також найбільший - 39%).
Дослідження здійснювалося Академією Української Преси (АУП) за участі вчених Інституту соціології НАН України методом контент-аналізу новин прайм-тайму восьми провідних українських телеканалів – «Інтера», «1+1», Нового каналу, «України», СТБ, ICTV, Першого національного та TVi.
Презентований аналіз є частиною постійнодіючого моніторингу медіа, який Міжнародний благодійний фонд «Академія Української Преси» здійснює з 2002 року.
Проведення цього дослідження стало можливим завдяки підтримці американського народу. Результати дослідження є відповідальністю Академії Української Преси та необов’язково відображають точки зору Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) та Інтерньюз Нетворк.
Одним з фундаторів дослідження виступив Міжнародний фонд "Відродження".
Контакти:
Валерій Іванов, Президент АУП
Оксана Волошенюк, Директор АУП
Тел: 067 5049802
Електронна пошта: info@aup.com.ua
Презентація дослідження (1,6 Mb)
Повна версія дослідження (3 Mb)
|