Як перетворити бібліотеку на лабораторію фактчекінгу, а урок літератури — на детективне розслідування? Як навчити дітей ставити незручні запитання і розрізняти правду від брехні? Ці та інші виклики сучасного освітнього процесу обговорювали учасники регіонального форуму «Розвиток медіаосвіти в Україні: регіональний вимір».
Захід 21 листопада 2024 року організувала Академія української преси у Житомирі.Форум став своєрідним майданчиком для пошуку рішень і обміну досвідом серед освітян, медіапедагогів, бібліотекарів та управлінців Житомирщини. За підтримки Міністерства освіти і науки України Академія української преси створює можливості, де кожен може долучитися до захисту інформаційного простору України.
Що відбувалося на форумі?
🔹 Перші кроки: Форум відкрила Наталія Шевчук, заступник начальника відділу загальної, середньої, дошкільної, інклюзивної та позашкільної освіти Департаменту освіти і науки Житомирської обласної військової адміністрації. У своєму вступному слові вона акцентувала на тому, що медіаосвіта сьогодні — не тренд, а необхідність, особливо в умовах інформаційної війни.
🔹 Головні виклики: Максим Запорожченко, менеджер медіаосвітніх програм Академії української преси, завідувач центру цифрової освіти та медіакультури Миколаївського ОІППО, представив результати дослідження АУП і поділився реальними кейсами, як долати проблеми—від браку ресурсів до недостатнього фінансування.
🔹 Місцевий досвід:
Кульмінацією форуму став виступ Людмили Таболіної. Ключовою подією став практичний тренінг від Людмили Таболіної — філологині, вчительки української мови і літератури Київського ліцею «Educator», учительки-методистки, випускниці Школи освітніх управлінців Києво-Могилянської бізнес-школи, експертки ГС «Освіторія», фіналістки Премії Global Teacher Prize Ukraine 2019 і півфіналістки світової премії Global Teacher Prize 2023. Її методики, як-от літературні криголами, редакційні завдання, вправи Visible Thinking і картки книжкових викликів, захопили аудиторію. Учасники вчилися аналізувати фейки, працювати з альтернативними версіями текстів і створювати креативні медіапродукти.
Форум у Житомирі став черговим важливим кроком у поширенні медіаосвіти в регіонах. Учасники не лише отримали практичні інструменти для впровадження медіаграмотності у своїх закладах освіти, а й надихнулися прикладами успішного досвіду колег.
Медіаграмотність — це не лише про знання, це про здатність захищатися від маніпуляцій, приймати обґрунтовані рішення і формувати критично мисляче покоління. Подібні форуми вкотре доводять, що навіть у складні часи освітяни готові брати на себе відповідальність за майбутнє інформаційної безпеки України.
Академія української преси дякує Департаменту освіти і науки Житомирської ОВА, департаменту освіти Житомирської міської ради та Житомирському ОІППО за підтримку та сприяння у проведенні заходу.