Як експерти з медіаграмотності обмінювалися досвідом у Тбілісі

29 листопада – 1 грудня 2019 року за підтримки німецької організації n-ost у Тбілісі відбувся триденний воркшоп для експертів та практиків п’яти країн  у сфері медіаосвіти: України, Білорусії, Вірменії, Грузії та Казахстану.

Цього разу колег приймала грузинська організація MDF (Media Development Foundation). На зустрічі були присутні представники Академії української преси (Олександр Гороховський, Андрій Коваленко, Валерія Рябик), Товариства білоруської школи (Тамара Мацкевич, Елла Якубовська, Альона Палейка), Центру медіа-ініціатив (Вірменія) (Гегам Варданян, Лусіне Грігорян, Тетяна Ованесян), Міжнародного центру журналістики MediaNet (Казахстан) (Альона Кошкіна, Думан Смаков, Тетяна Юрченко), а також координатори проекту Єлизавета Кучерова і Керстін Ніккіг та фасилітатор Марія Рзаєва.

Перший день воркшопу сконцентрувався на сайті Medianavigator.org, який є освітньою платформою для тих, хто займається медіаграмотністю, або тих, хто хоче підвищити свій рівень медіаосвіти. На сайті можна знайти цікаві та корисні вправи, які допоможуть розібратися у фейках, реакції аудиторії, методах реклами і пропаганди та іншому. За останні два місяці кожна країна переклала та адаптувала по три вправи з онлайн-збірника. Згодом вони з’являться сайті, що буде працювати на семи мовах: англійській, українській, білоруській, казахській, вірменській, грузинській та російській. У наступні дні експерти представили по два міні-проекти, які учасники провели з кінця вересня по середину листопада у своїх країнах.

«Не зважаючи на різні культурні, політичні, соціальні, ментальні особливості країн ми напрацювали низку універсальних інструментів. Тож висновок - якщо інструмент дійсно добрий, то налаштування на критичне мислення та медіаобізнаність можна ним підкручувати хоч в Антарктиді» – переконаний Олександр Гороховський, головред фактчекінгового проекту «Без брехні».

 

Після цього, працюючи у малих групах, присутні визначили плюси, мінуси та можливості використання того чи іншого проекту в умовах іншої держави. У результаті найкращою розробкою була визнана інтелектуальна гра «Мозгобойня» білоруських колег.

 

Ще кілька сесій були присвячені основним питанням геолокації, презентації MIL ресурсів MDF та їх новим онлайн іграм.

 

«Мультимедійне онлайн-медіа «АУП-info»
(ідентифікатор в Реєстрі суб’єктів у сфері медіа: R40-00988)
envelopetagclockmagnifiercrosschevron-uparrow-leftarrow-right