Доцентка кафедри української літератури філологічного факультету ЗНУ (ZNU, Zaporizhzhia National University) Ірина Бакаленко, пройшовши конкурсний відбір, узяла участь у тренінговому проєкті «Школа медіаграмотності для викладачів ЗВО» (м. Київ), що об’єднав викладачів закладів вищої освіти з різних регіонів нашої країни. Захід передбачав низку тренінгів від експертів – представників Академії української преси. Він проходив завдяки спільному проєкту Академії української преси та міжнародної організації Internews, яка впроваджує «Медійну програму в Україні» за фінансування агентства США з міжнародного розвитку (USAID).
Метою проєкту організатори визначили підвищення рівня медіаграмотності серед викладацького складу українських закладів вищої освіти та підготовка їх до інтеграції елементів медіаграмотності у навчальний процес.
Три насичені дні тренінгового проєкту провели досвідчені медіатренери Академії української преси: медіаекспертка, докторка педагогічних наук, професорка, завідувачка кафедри соціальних комунікацій Маріупольського державного університету Тетяна Іванова; медіатренер, журналіст, кандидат філологічних наук, викладач Інституту журналістики КНУ імені Тараса Шевченка Андрій Юричко; експерт із питань цифрової безпеки в Nadiyno.org Павло Білоусов.
У центрі уваги цьогорічної програми були медійний простір в епоху постжурналістики та постправди, методи верифікації інформації, вплив пропаганди та дезінформації на суспільство. А також –методи захисту та контрпропаганди під час війни, важливість розвитку критичного мислення студентів як ключового інструменту протистояння дезінформації, діпфейки, інформаційні технології, цифрові загрози та цифрова безпека як важливий компонент захисту інформаційного простору (ризики та небезпеки використання QR-кодів і скорочених посилань), фішинг (як розпізнавати та захиститися), фреймінг (вплив акцентів на формування сприйняття світу), інтеграція медіаграмотності в освітній процес, використання інтерактивних вправ і програм штучного інтелекту (ШІ) у професійній та тренерській практиці.
До «родзинок» тренінгу можна віднести: мотиваційне звернення Авраама Лінкольна (діпфейк, створений із використанням штучного інтелекту), енерджайзер-вікторина, інтерактивні ігри («Доведи факт», «Визначаємо кваліфікацію експерта», «Фрейми для медіаграмотних», «Білий шум», «Танграм», «Королева», «Два пілоти», «Миємо новину»), запропоновані тренерами АУП – не залишили байдужими жодного учасника тренінгу, сприяли активній їх взаємодії.
«Практичні кейси, авторські методики й інтерактивні вправи трьох провідних тренерів-експертів з цифрової та медіаграмотності щодо формування медіаграмотності та її інтеграції в освітній процес вищої школи збагатили мою «професійну валізу», яку обов’язково використовуватиму у своїй роботі з учнями, студентами й освітянами. Щиро дякую неймовірним тренерам Академії української преси, міжнародній організації Internews та агентству США з міжнародного розвитку (USAID) за можливість професійного зростання та отримані інструменти для протистояння новим медіавикликам», – зазначила Ірина Бакаленко.
Оригінал публікації на веб-ресурсі Філологічного факультету ЗНУ.