19-20 жовтня 2017 року відбувся дводенний тренінг «Цілі сталого розвитку до 2030 року. Створюємо професійні матеріали» для журналістів зі всієї України. Захід організувала Академія української преси за підтримки Програми розвитку Організації Об'єднаних Націй (ПРООН), інших агенцій системи ООН в Україні та Глобального екологічного фонду.
Відкриваючи захід, керівник стратегічного відділу ПРООН в Україні Маркус Бренд ознайомив аудиторію з процесом адаптації Цілей сталого розвитку (ЦСР) в України, яка відбувалась під керівництвом Міністерства економічного розвитку та торгівлі України за сприяння агенцій ООН в Україні. Він зазначив наскільки критичною є внесок ЗМІ у досягненні ЦСР: «Важливо, аби ці цілі були прийняті та враховувалися на рівні країн і таким чином допомагали їм розвиватися та приносили користь людям. Роль журналістів у цьому процесі надзвичайно важлива. Фактично, будь-який матеріал щодо дотримання прав людини, покращення умов життя, наявність перспектив та свободи вибору – це Цілі сталого розвитку, досягнення яких передбачається до 2030 року на глобальному рівні».
«Цілі сталого розвитку охоплюють величезну кількість тем, про які треба писати. Роз'яснити, зацікавити, показати важливість виділення коштів та зусиль – складова журналістської роботи» – резюмувала політичний аналітик, кандидат філософських наук, виконавча директорка Українського незалежного центру політичних досліджень Світлана Конончук. Експертка розповіла учасникам про глобальні орієнтири ЦСР та їх значення для України.
«Коли журналісти пишуть про цілі сталого розвитку, вони мають розуміти, що треба займатися формуванням і зміною ставлення величезної аудиторії. Простими словами – писати багато, постійно, цікаво. Аж допоки суспільство не змінить свого ставлення» – наголосив медіаексперт, викладач Інституту журналістики КНУ імені Тараса Шевченка Андрій Юричко.
Протягом першого дня тренери обговорювали з учасниками аспекти і теми в контексті ЦСР, які будуть цікаві різним цільовим аудиторіям, розглядали практичні кейси, працювали в групах і визначали ключові меседжі для різної аудиторії, обговорювали роль медіа в досягненні ЦСР та вчились створювати професійні матеріали.
Наступного дня експертки з Міжнародної організації з міграції Катерина Арданян та Ірина Мидловець розповідали учасникам про проблеми боротьби з рабством та відповідальне висвітлення цієї теми в медіа. Вони навели найтиповіші приклади сучасного рабства, прикладом яких є невиплата роботодавцем обіцяної за роботу плати, тощо. Продемонстрували як працює гаряча лінія, де можна анонімно проконсультуватися чи повідомити про проблеми. Одна із журналісток влаштувала експеримент - звернутися на гарячу лінію проконсультуватися щодо необхідних документів для роботи за кордоном, враховуючи існуючий безвіз із країнами ЄС. Оператор на гарячій лінії їй пояснив, що право на безвіз не означає право на роботу. Для останнього необхідно подавати документи, що підтверджують працевлаштування та отримати робочу візу.
Кандидат філологічних наук, гендерна експертка Юлія Гончар доповідала про гендерну рівність та уповноваження жінок. Також спікерка надала практичні рекомендації із гендерно-чутливої журналістики, звернула на використання у текстах журналістських матеріалів гендерно-чутливих слів.
Досвід цього тренінгу показав, що є багато питань для обговорення в контексті ЦСР, а також що є потреба проводити такі заходи регулярно, висвітлювати зарубіжний досвід та аналізувати журналістські матеріали, які готуються в Україні, аби сутність Цілей сталого розвитку стала зрозумілою для кожного, і кожний зміг визначити що саме кожний з нас може зробити на їх реалізацію.