Українська освіта отримала нові вправи на розвиток критичного мислення: АУП оголошує переможців конкурсу

Академія української преси влаштувала справжнє інтелектуальне змагання серед вчителів, яке завершилося 11 листопада 2024 року. Освітяни з усієї країни змагалися за звання авторів найкращих вправ, що не тільки навчають точним наукам, але й розвивають у школярів навички критичного мислення та розпізнавання інформаційних маніпуляцій. І ось ми маємо переможців конкурсу «STEM та медіаграмотність: навчись аналізувати світ», чиї інноваційні підходи відкривають новий рівень навчання для сучасної школи. 

Серед поданих 58 заявок журі відібрало 15 найкращих вправ, які не лише відповідають навчальним цілям, а й відкривають перед учнями двері до критичного аналізу інформації. Це не просто математичні рівняння чи біологічні факти, а справжні медіаекспедиції. Хочете приклад? Вправа «Генетичний медіаграмотний бургер» від Катерини Волобуєвої з Харківщини отримала максимальні 100 балів. Так-так, біологія з додатком критичного мислення: розбираємо не лише клітини, а й інформаційні міфи про генетику!

Список переможців включає інноваційні роботи, такі як «Квантова журналістика: моделювання інформаційних систем» і «Амоніак на варті медіаграмотності», що дають школярам можливість зрозуміти, як критично аналізувати інформацію навіть у хімічних реакціях. «Чи важлива карта в сучасній географії?» від Лариси Цитрак спонукає учнів поглянути на географію не просто як на науку про континенти, а як на інструмент для розуміння та аналізу інформаційного простору.

Ті, кому вдалося вразити журі, отримають дипломи від АУП та МОН України і гонорари. Але головний приз — це внесок у розвиток свідомого покоління, яке вже завтра не повірить у черговий фейк. 

Усі вправи, які здобули понад 30 балів, будуть опубліковані на Порталі медіаосвіти та медіаграмотності АУП, що дозволять бажаючим користуватися ними для розвитку критичного мислення серед учнів. Кожна вправа — це зразок того, як можна ефективно інтегрувати медіаграмотність у навчання та виховати покоління, яке легко розпізнає маніпуляції.

Переможці конкурсу:

  1. «Генетичний медіаграмотний бургер» — Катерина Волобуєва, КЗ “Панютинський ліцей”, Харківська область (100 балів).
  2. «Квантова журналістика: моделювання інформаційних систем» — Денис Томілін, Криворізький ліцей №95, Дніпропетровська область (100 балів).
  3. «Амоніак на варті медіаграмотності» — Олександра Семерик, КЗ “Есхарівський ліцей”, Харківська область (97 балів).
  4. «Відкриття та освоєння Північної Америки» — Ірина Таран, Черкаська ЗОШ №32, Черкаська область (95 балів).
  5. «День в історії стихійних лих» — Олександр Лях, Миргородська гімназія №2, Полтавська область (94 бали).
  6. «Медіаграмотність під мікроскопом» — Ганна Шевченко, Миколаївський інститут післядипломної освіти, Миколаївська область (91 бал).
  7. «Розкриття фейків у науці: аналіз інформації про фізичні явища» — Юлія Томіліна, Криворізький ліцей №95, Дніпропетровська область (90 балів).
  8. «Чи важлива карта в сучасній географії?» — Лариса Цитрак, Мішково-Погорілівський ліцей, Миколаївська область (89 балів).
  9. «Генетична детективна історія: розкриваємо таємниці ГМО» — Анжела Мохонько, Глодоський ліцей, Кіровоградська область (88 балів).
  10. «Географічні відкриття: як встановити правду» — Зоя Філончук, Херсонська академія неперервної освіти, Херсонська область (88 балів).
  11. «Здогадайся про яку речовину йдеться» — Тетяна Бабійчук, Бабченський ліцей, Житомирська область (87 балів).
  12. «Медіасередовище та математика» — Наталія Тавокіна, Дніпровська гімназія №106, Дніпропетровська область (85 балів).
  13. «Досліджуємо якість продуктів харчування» — Ірина Шепенюк, Чернівецький ліцей №8, Чернівецька область (84 бали).
  14. «Ефект ілюзії правди» — Наталія Кузьменко, СЗШ №77, м. Львів (79 балів).
  15. «Editor» — Олена Яковлєва, Богодухівський ліцей №2, Харківська область (78 балів).

 

#
«Мультимедійне онлайн-медіа «АУП-info»
(ідентифікатор в Реєстрі суб’єктів у сфері медіа: R40-00988)
envelopetagclockmagnifiercrosschevron-uparrow-leftarrow-right