З 9 по 11 липня на Полтавщині у мальовничому селі Великі Сорочинці на «Хуторі Гоголя» розташувався триденний «Волонтер-Медіакемп» для молоді.
Інтерактивне навчання було спрямовано на підготовку 20 молодіжних лідерів для подальшого поширення знань з медіаграмотностіу своїх спільнотах. Серед учасників представники молодіжних громадських організацій, які гуртують навколо себе активних юнаків та дівчат, студенти Полтавського національного технічного університету імені Юрія Кондратюка, Полтавської державної аграрної академії, Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г.Короленка.
Ганна Кіященко, голова Полтавської філії Суспільної служби України звернулася до учасників: «Для свідомого вияву своєї громадянської позиції та визначення подальшої долі країни під час виборів вкрай необхідні знання з медіаграмотності, зокрема вони важливі та актуальні для молоді. Ми зібрали на навчання молодіжних лідерів і сподіваємось, що ви поширите отриманні знання серед своїх одногрупників, друзів, знайомих, родичів. Це допоможе нашому суспільству робити вибір усвідомлено, ретельно перевіряти інформацію, не піддаватися на маніпуляції.»
Програма Волонтер-Медіакемпу складалася з інтерактивних тренінгових модулів та освітньо-ігрових активностей: Що треба знати молодому виборцю?, Як дивитися політичні шоу?, Правила медійної безпеки, Політичні виборчі медіатехнології, Методи впливу на свідомість виборця, гра «Світ Громад». Тренери Волонтер-Медіакемпу Олена Бурім та Ірина Цеба, які мають великий тренерський досвід, змогли перш за все, навчити молодь критично ставитися до інформації, яка на нас виливається з різних джерел.
Учасники брали активну участь у всіх практичних вправах і успішно оволоділи інструментами медіаграмотності: вміння аналізувати, оцінювати, перевіряти медійну інформацію та ідентифікувати дезінформацію, пропаганду, різновиди маніпуляцій тощо. Вони отримали навички свідомого медіаспоживання, особливо під час виборчих кампаній. Медіа волонтери навчилися розрізняти факти та судження, виявляти ознаки маніпуляцій в медіа., знаходити маркери пропаганди, виявляти фейки та їхні ознаки, познайомилися з онлайн-інструментами перевірки інформації.
На завершення був практикум «Я – медіаволонтер!». Учасники отримали спеціальні знання та навички щодо проведення заходів з медіаграмотності для своїх ровесників. Це допоможе їм проводити міні воркшопиу своїх спільнотах. Ввечері першого дня учасники зіграли в цікаву гру «Світ Громад», яка є унікальним інструментом для підвищення громадянських компетентностей, розвиває критичне мислення, вміння співпрацювати, комунікативні навички. Для того, щоб зробити свою громаду привабливою потрібно було виконати різні завдання: обрати мера, наповнити бюджет громади для будівництва соціальних об’єктів, розвивати особисті компетенції, бути здоровими та щасливими. Виявилося, що непросто це робити, якщо кожен гравець переслідує лише особисті інтереси.
Анастасія Келим: «За час тренінгу я встигла переосмислити власне ставлення до медіа, оточуючих людей і власного часу. Мене завжди турбувало те, як часто я знаходжуся он-лайн, а за ці три дні переконалася, що дійсно споживаю надто багато неякісної інформації і отримала інструменти, завдяки яким фільтруватиму свій медіа-простір. Протягом тренінгу не покидала думка, що маніпуляціями, про котрі нам розповідали, ми й самі користуємося кожного дня. Намагаємося вплинути на ставлення людини до певного питання, щоб воно стало більш зручним для нас, спонукаємо оточуючих до вигідних для нас дій. В голові все крутилося: «Live and let live” - обіцянкою так діяти я повернулася до Полтави. Але хоч із собою я визначалася, та почала помічати, як мало моїх знайомих слідкують за тим, яку інформацію вони споживають і як легко вони переймають на себе чужі судження. Тепер маю бажання, чи навіть необхідність, ділитися отриманими знаннями з друзями, бо хочу обговорювати тільки якісний контент і мати впевненість, що наші думки формуються максимально незалежно.»
По закінченню навчання у «Медіакемпі» медіаволонтери отримали матеріали, для підготовки та проведення власних міні- тренінгів з медіаграмотності для молодих виборців. Створено комунікаційну платформу для об’єднання, подальшого спілкування та обміну досвідом між учасниками Медіакемпу. Це буде сприяти формуванню спільноти медіаволонтерів та розвитку медіа волонтерського руху на Полтавщині, а також поширенню знань з медіаграмотності у форматі «молодь для молоді». Спілкування з молоддю ці короткі та дуже насичені три дні переконало нас в тому, що вони вже є активними громадянами та долучаються до творення позитивних змін у суспільстві.
Проект «Спільнота медіаволонтерів для просвіти молодих виборців» виконується Полтавською філією Суспільної служби України за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку USAID Ukraine у проекті «Медійна програма в Україні», що реалізується міжнародною організацією InternewsUkraine та благодійним фондом Академія української преси.