Студенти-журналісти навчилися аналізувати різновиди російських ІПСО

21-22 березня Академія української преси (АУП) провела дводенний онлайн-тренінг «Дім фейків: брехня за розкладом (хронологія російських інформаційних вкидів)».

Тренери розповіли про інформаційні вкиди російської пропаганди, алгоритми їх створення та поширення, як формується інформаційний вакуум. Разом з учасниками аналізували різновиди російських ІПСО, аудиторію їх поширення, через які канали ефективно поширювались, які загрози приховують.

Сергій Штурхецький, голова Незалежної Медіа-Профспілки України розповів: «Росія веде війну таким чином, що заперечує правду та факти, спотворює їх та перекручує, відвертає увагу та звинувачує і звісно ж, викликає паніку та тривогу. Наша робота полягає у тому, щоб деконструювати ці ворожі спроби та навчитися протистояти згубним інформаційним впливам».

Олександр Гороховський, керівник фактчек-проєкту «БезБрехні» зауважив: «Фейк руйнує інформаційний простір в межах тієї теми, до якої його закидають. І потім вже стороні, яка відбивається, рухів для маневру не так і багато, вони вже обмежені».

Також розглянули питання звідки українці сьогодні читають новини і як соціальні мережі стали лідерами рівня довіри, а особливо телеграм. Тренери розповіли про переваги та недоліки цього джерела інформації, навіщо аналізувати аудиторію телеграм-каналів та за допомогою яких сервісів це можна робити.

Сергій Штурхецький, голова Незалежної Медіа-Профспілки України відмітив: «Телеграм – це революція в інформаційному просторі. Сьогодні новини з телеграм-каналів споживають 60% українців. Інформаційний вакуум, що виник на початку повномасштабного вторгнення, змусив людей звернутися до єдиного доступного інформаційного каналу – телеграм-каналів». 

Онлайн-тренінг відбувся завдяки нашому спільному проєкту між «АУП» та міжнародною організацією Internews. Вона впроваджує «Медійну програму в Україні» за фінансування агентства США з міжнародного розвитку (USAID). Ця програма зміцнює українські медіа та розширює доступ до якісної інформації.

#
«Мультимедійне онлайн-медіа «АУП-info»
(ідентифікатор в Реєстрі суб’єктів у сфері медіа: R40-00988)
envelopetagclockmagnifiercrosschevron-uparrow-leftarrow-right