ПРОФЕСІЯ ЖУРНАЛІСТИКА: три питання до себе

Чергова вступна кампанія у Маріупольський державний університет, а саме на Кафедру соціальних комунікацій за фахом журналістика, PR та реклама добігла кінця. Незабаром майбутні журналісти, рекламісти та піарники сядуть за парти незламного вишу та будуть вчитися секретам роботи із інформацією, створюванню та поданню новини, а також тому, як розробляти PR – та рекламні кампанії.

Зауважимо, що вступна кампанія 2024 року Кафедри соціальних комунікацій проходила під слоганом «Wer Ko – Der -Ko”, яка за образним баварським висловом означає «Хто може – той може! », уособлюючи лідерську поведінку, цілеспрямованість та впевненість у собі. Саме такими, на нашу думку, і мають бути журналісти, комунікаційники, які вийдуть зі стін нашого вишу. Бо саме Маріупольський державний університет, його студенти і викладачі – є яскравим прикладом незламності, прагнення до життя, віри у те, що немає на світі таких обставин, які б зробили людину рабом будь-яких обставин, навіть таких жорстоких, якими є сьогоднішня війна.

Чому ж люди йдуть до нас попри те, що ми є переміщеним університетом і конкуренція за кожного студента поряд із столичними вузами досить велика?

Причина 1. Мабуть тому, що Кафедра соціальних комунікацій Маріупольського державного університету чітко дотримується двох принципів: по-перше, це принцип традиційної класичної журналістської освіти, яка завдяки декану професору С. В. Бесчотнікової, яка 25 років очолювала факультет, вже напрацювала свої результати й переваги. І цей принцип є дуже важливий сьогодні, в епоху пост журналістики. Саме у нас, на Кафедрі у процесі навчання майбутніх журналістів панують жорсткі стандарти й правила, які допомагають майбутнього журналісту засвоювати стандарти та етичні принципи своєї майбутньої професії.

По-друге, ми також розуміємо, що життя вносить свої корективи. Змінюється інформаційний простір, звички споживання інформації, з’являються нові ресурси та площадки отримання її цієї.

А…, саме головне, змінюються самі люди: як споживач інформації так і той, хто її створює. І наша Кафедра, звичайно, у курсі актуальних трендів та запитів на фахівців такого типу. Саме у нас, на Кафедрі здійснюється дуже серйозна підготовка комунікаційників, які мають працювати у нових цифрових умовах. Такі курси і спецкурси, як «Цифрова безпека журналіста», «Он-лайн редакція журналіста», «Блогінг та блогосфера», «Фотожурналістика та фотомистецтво», «Мультимедійні технології та інші є запорукою того, що саме наші випускники зможуть не тільки професійно виконувати свої обов’язки, а й бути конкурентоспроможними на ринку сучасної праці.

Причина 2. Звичайно, дотримання Кафедрою таких принципів дали свої результати. Наші студенти систематично є призерами найавторитетніших журналістських конкурсів країни.

Так, у 2023 році під керівництвом заступника декану факультету філології та масових комунікацій Оксани Єфремової студентка другого курсу ОПП «Журналістика та соціальна комунікація» Марія Антоненко здобула перемогу на першому етапі Всеукраїнського конкурсу студентських робіт з природничих, технічних та гуманітарних наук (диплом ІІ ступеня) у Всеукраїнському конкурсі творчих робіт Інституту політико-правових та релігійних досліджень з нагоди відзначення Дня Соборності «Національно-патріотичне становлення молоді». Це досягнення є дуже важливим та свідчить про високий рівень наукової діяльності як керівника, так і студентки.

Ще одна наша студентка освітньої програми «Журналістика та соціальна комунікація» Ірина Любарська здобула відзнаку на III Відкритому патріотичному фестивалі-конкурсі «Народ-герой героїв появляє», за сюжет про українських біженців відеосюжет на тему «Українці в Східній Німеччині: життя після втечі».

Причина 3. Це міжнародне співробітництво, можливість стажування у провідних європейських університетах та грантова підтримка студентства Маріупольского державного університету.

Так, у травні цього року Інтернаціональна команда лекторів та студентів з Іспанії, Бельгії, Нідерландів, України, Румунії, Німеччини, Хорватії та Грузії плідно попрацювали цими днями в проєкті Еразмус Плюс «EUfactcheck Elections Lab» на базі Університету прикладних наук Утрехту (Нідерланди). Під час роботи фактчекери готували аналітичні дослідження, слухали гостьові лекції лекторів проєкту та обмінювалися кращими практиками та технологіями перевірки інформації. Кафедру соціальних комунікацій МДУ від України представляли студенти освітньої програми «Журналістика та соціальна комунікація» Артур Чулков, Аліна Арусланова, Ангеліна Доценко та професорка кафедри соціальних комунікацій Светлана Бесчётникова.

Отже, можна багато говорити про переваги нашої Кафедри і насамперед, про переваги нашої спеціальності – журналістики.

Але варто просто задатися трьома питаннями…

• Чи є ще одна така професія у світі, місія якої надавати людям якісну та достовірну інформацію, якої вони так жадають особливо зараз, під час війни?

• Чи є ще такі фахівці, у професійних обов’язків яких є відрізняти правду від брехні, виборювати істину та доносити цю істину до людей?

• І чи є ще така професія у світі, яка саме за дотримання цих принципів заслуговує поваги, пошани й самого дорогого – довіри своїх споживачів?

Вважаю, що саме відповіді на ці питання є причиною того, що наша спеціальність, а саме журналістика та масові комунікації завжди будуть затребуваними та популярними у тих, хто хоче володіти словом та нести правду людям.

Тетяна ІВАНОВА,
доктор педагогічних наук,
завідувачка кафедрою соціальних комунікацій
Маріупольського державного університету

• Facebook

 

«Мультимедійне онлайн-медіа «АУП-info»
(ідентифікатор в Реєстрі суб’єктів у сфері медіа: R40-00988)
envelopetagclockmagnifiercrosschevron-uparrow-leftarrow-right