9-11 березня 2021 року пройшов авторський онлайн-тренінг «Digital trainer: антитіла до інфодемії». Організувала захід Академія української преси за підтримки Фонду Фрідріха Науманна за Свободу.
Тренерками заходу були Тетяна Іванова, медіаексперта, докторка педагогічних наук, професорка, медіа та бізнестренерка, авторка численних підручників, посібників, монографій, методичних рекомендацій з проблем формування медіаграмотності та освіти дорослих та Світлана Ізбаш, медіатренерка, кандидатка педагогічних наук, доцентка, дослідниця андрагогічних принципів онлайн-навчання дорослих, розробниця багатьох вправ з медіаграмотності на цифрових онлайн ресурсах.
Протягом трьох днів учасники змогли повністю зануритись у віртуальну освітню реальність і потрапити необмежений за розмірами віртуальний майданчик – онлайн-ресурс Miro, на якому можна створити безліч віртуальних локацій із завданнями, а також використати фрейми з цифровими різнокольоровими маркерами, стікерами та готовими шаблонами.
Валерій Іванов зауважив: «Онлайн інструменти стали обов’язковим знаряддям для просування медіаграмотності».
Тетяна Іванова поділилася думками: «Мабуть, медіаграмотності не буває забагато. Про це свідчить і наш черговий тренінг «Digital-trainer: антитіла до інфодемії». На тренінгу розглядались питання методики та педагогічної майстерності тренерської діяльності. Обговорювались питання структурування та створення власних програм з медіаграмотності. Дуже цікавим було обговорення блоку складання моделі майбутнього учасника тренінгу. Якими знаннями, а саме головне, якими навичками має володіти медіаграмотна людина? Які форми та методи підібрати, щоб сформувати належні якості критичного мислення? Як за методом Д. Колба побудувати свій тренінг і інтерактивну діяльність, щоб не бути шоу-меном або гейміфікатором на тренінгу? Такі непересічні речі розроблялись, обговорювались і народжувались у креативі та професійній мотивації учасників тренінгу».
Світлана Ізбаш відзначила: «Сьогодні вже ні для кого не секрет, що дистанційне навчання виступає потужною альтернативою звичайному навчанню, доповнює його та стає надійним підгрунтям у часи великих потрясінь, таких як пандемія COVID-19. Ми намагаємося йти в ногу з часом та відповідати запитам дорослих у задоволенні їх освітніх потреб, зокрема навичок медіаграмотності. Не випадково, МБФ "Академія української преси" як лідер медіаосвітнього руху в Україні, стає інноватором у розробці якісно нового типу проведення навчання для дорослих - онлайн-тренінгу з використанням імерсивних технологій занурення у віртуальну освітню реальність. Що собою уявляє віртуальна освітня реальність? Це необмежений за розміром віртуальний майданчик онлайн-ресурсу Miro, на якому всі учасники тренінгу можуть взаємодіяти одночасно, узгоджуючи свої дії через голосовий чат відеоконференції Zoom. Це нагадує звичайну аудиторію, де замість обладнання та меблів - віртуальні локації із завданнями, а замість фліпчарту - фрейми з цифровими різнокольоровими маркерами, стікерами та готовими шаблонами. Мандруючи навчальним простором за допомогою власних аватарок-персонажів (створених у застосунку Bitmoji), учасники набувають нового досвіду та нових практичних навичок, при цьому не втрачається живе спілкування та спільне виконання групових завдань».
Gefördert durсh die Bundesrepublik Deutschland
За підтримки Федеративної Республіки Німеччина