22 серпня 2022 року Академія української преси за підтримки Фонду Фрідріха Науманна за Свободу провела вебсемінар “10 причин практикувати медіаосвіту під час війни”.
Під час заходу тренери розповідали про виклики і трансформації медіаосвіти в умовах воєнного часу, розкрили багато питань в теорії та на практиці, серед яких:
Президент Академії української преси Валерій Іванов зазначив: «Медіаграмотність, її впровадження актуальні у будь-який час. Але за умов війни, причому війни як фізичної, так й інформаційної, треба вміти розрізняти дезінформацію, протистояти їй, а також вчити цьому інших. Саме формуванню таких навичок та вмінь був присвячений наш захід».
Менеджерка медіаосвітніх програм Академії української преси Оксана Волошенюк прокоментувала: «До часу російської агресії сфері медіаграмотності превалювали три типи активностей: навчальні програми; фактчекінг/протидія дезінформації/ декодування фейкових новин; створення контенту з медіаграмотності. Нині найбільший фокус на спростування фейків російської пропаганди та верифікацію інформації. Ми звісно змінили акценти, але створення контенту залишилося пріоритетним. Тому з Директоратом дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти Міністерства освіти та науки України ми запросили освітян до розробки вправ для вчительського тулбоксу, в який інтегровані елементи медіа грамотності «Медіаграмотність в умовах воєнних дій». І нині цих вправ вже майже 30».
Завідувач кафедри методики викладання суспільних дисциплін Чернігівського ОІППО ім. К. Д. Ушинського Олександр Мокрогуз поділився: «Інформаційні війни є складовою російської агресії проти України. Водночас, це є глобальна проблема. На відміну від військових дій результати інформаційних війн не видно одразу. Але шкода від інформаційних війн не менша. Протистояти такій формі агресії може тільки медіаграмотна людина, формування якої є одним з завдань медіаосвіти».
Викладач наукового ліцею «Обдарованість», кандидат біологічних наук, Заслужений вчитель України Шаламов Руслан акцентував увагу «Медіаграмотність не просто важлива, але абсолютно необхідна. Вона перетворює дітей із засобу для масмедіа на тих, хто використовує масмедіа як засіб».
Медіатренер, кандидат філологічних наук, викладач КНУ імені Т. Шевченка Андрій Юричко зауважив: «Під час війни довіра до офіційних джерел інформації має виходити на перший план. Місцеві пабліки, канали, чати містять лише шматки правдивої інформації і можуть служити лише для доповнення інформаційної картинки, якщо вийде знайти офіційне першоджерело».
Всіх, хто не встиг і бажає відвідати вебсемінар “10 причин практикувати медіаосвіту під час війни” будемо раді бачити наступного разу у вересні. Більше інформації Ви знайдете в наших анонсах.
Gefördert durсh die Bundesrepublik Deutschland
За підтримки Федеративної Республіки Німеччина