30-31 січня у Львові відбувся семінар «Висвітлення конфліктів: стандарти журналістської діяльності». Захід організований Академією української преси за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні.
Під час дводенного навчання учасники дізналися яке саме завдання медіа на війні, як уникнути мови ворожнечі, які є етичні та юридичні обмеження. Порушили питання пошуку та збору інформації у період воєнного конфлікту. Також обговорили тему права на приватність бійців, мирного населення, поранених та загиблих.
Семінар пройшов під керівництвом досвідчених медіаекспертів. У ході дискусії президент Академії української преси Валерій Іванов розповів чим має керуватися журналіст під час висвітлення конфліктів: «Коли мова йде про роботу журналіста при висвітлені конфліктів, починаючи від локальних — між двома особами і закінчуючи військовими — між державами, журналіст завжди має чітко керуватися стандартами професії: точність, повнота, правдивість інформації, яку він передає».
Засновник суспільно-політичного тижневика «Дзеркало тижня», голова Комісії з журналістської етики Володимир Мостовий висловися стосовно репутації журналістів: «Хочу звернути увагу, що журналіст за свою кар'єру має лише один ресурс, яким має дорожити — власна репутація. Бути стриманим у судженнях, давати різні точки зору, розбиратися у темі про яку пише — все це з роками формує репутацію. Її можна знищити дуже швидко, необережним емоційним висловлюванням чи непрофесійним підходом».
Медіатренер Андрій Юричко, викладач Інституту журналістики КНУ імені Тараса Шевченка розповів учасникам, що потрібно робити, коли конфлікт зайшов в глухий кут: «Завданням журналістів є створення альтернативних точок зору, плюралізму думок та всіх можливих варіантів розвитку. Особливо це важливо, коли конфлікт зайшов у глухий кут і, здається, позитивних зрушень не буде. Дуже часто, саме журналіст, вивчаючи проблему, тему, конфлікт, має можливість зазирнути за межу, за куліси. Так би мовити подивитися на все з іншої точки зору, знайти експертну оцінку — запропонувати сторонам нові перспективи співпраці чи дії».
У рамках проекту буде проведений конкурс на кращий журналістський матеріал серед учасників, які брали участь у семінарі. Серед них буде обрано п’ять переможців, які отримають призи. До конкурсу приймаються матеріали опубліковані після тренінгів.