Обмін досвідом тренерів з медіаграмотності: підсумки зустрічі

Академія української преси за підтримки DW Akademie протягом березня-квітня реалізувала три триденних тренінги для тренерів з медіаграмотності. Після цього протягом квітня-червня 60 учасників цих занять провели 136 трененгів для 2607 осіб. Підсумком проекту була зустріч з обміну досвідом тренерів з медіаграмотності, що відбулася 3-4 липня 2018 року в Києві.

Відкриваючи захід, президент Академії української преси Валерій Іванов окреслив основну мету та завдання проекту: «Людина має право знати. Знати, яка інформація до неї надходить, наскільки вона правдива, коли відбуваються прийоми маніпуляції. Наша з вами мета — дати людям необхідні інструменти, за допомогою яких швидко можна убезпечити себе від впливу недостовірної інформації».

Медіаексперти та медіафахівці мали на меті донести до цільової аудиторії мультиплікаторів механізми та фактори впливу медіа, види та технології маніпулювання мас-медіа, роз’яснити поняття «фейк» і «фактчекінг». Його ознаки та види фейків, маркери розпізнавання та декодування. Також повідомити про основні техніки маніпуляцій на телебаченні, в соціальних мережах, у заголовках новин тощо.

Доцент кафедри педагогіки і педагогічної майстерності Мелітопольського державного педагогічного університету імені Б. Хмельницького Світлана Ізбаш на своїй сторінці у соціальній мережі написала: «Час у колі яскравих і надзвичайно талановитих освітян-тренерів з різних навчальних закладів України минає дуже швидко. Але сьогодні, 3 липня, нам вдалося поділитися перлинами тренерської майстерності: поповнити арсенал методів на знайомство, додати до скарбнички рухові ігри для дорослих «Енерджайзер», знайти способи роботи із супротивом учасників, ознайомитись з принципами роботи у малих групах, віднайти ефективні способи отримання фідбеку, дізнатися про мотиваційні лайфхаки для перевірки інформації, дізнатися хто такі лідери думок, визначити розповсюджені прийоми маніпуляцій у ЗМІ та пограти у тренінгові вправи на розпізнавання стереотипів. Надзвичайно професійне, тепле і дружнє коло однодумців викликало море позитивних емоцій і відчуття причетності до спільної справи з формування медіаграмотності у молоді та дорослих, чого так потребує наше суспільство у час інформаційного фастфуду. Завжди приємно відкривати для себе нове, навіть коли маєш вже великий досвід викладацької діяльності. В цьому контексті мені подобаються слова Генрі Форда, який сказав: «Людина залишається молодою до тих пір, поки навчається!»». 

Академія Deutsche Welle є провідною організацією Німеччини для розвитку міжнародних засобів масової інформації. Консультанти і тренери підтримують вільні і незалежні медіа з 1965 року. Організація пропонує міжкультурні та професійні навчальні семінари, програми і стажування для майбутніх журналістів. DW Академія також розробила магістерську програму «Міжнародні Медіа Студії», яка поєднує у собі навчання з розвитку ЗМІ, управління медіа, журналістики та комунікації.

«Мультимедійне онлайн-медіа «АУП-info»
(ідентифікатор в Реєстрі суб’єктів у сфері медіа: R40-00988)
envelopetagclockmagnifiercrosschevron-uparrow-leftarrow-right