Про перші кроки по медіаграмотності в Молдові та студентські труднощі розповідає представниця Молдовського педагогічного університету імені Іона Крянге Лілія Цуркан.
- Коли у вашому університеті почали викладати медіаграмотність?
- Викладати медіаграмотність ми починали лише з 2017-го навчального року. Але у 2015 році ми пройшли перший модуль з Deutsche Welle Akademie.
- З чим пов’язаний ваш інтерес до медіаграмотності. Чому вирішили викладати цю дисципліну?
- Тому що ми вже використовували медіаграмотність. Її вселили в наші органи, можна так сказати. Ми «їмо» всі ці медіа, споживаємо медіаінформацію кожного дня. Тому медіаграмотність і стала для нас цікавою.
- Ви викладаєте 2 роки. Який унікальний досвід, яким ви б могли поділитися з колегами, ви вже отримали?
- Досвід невеликий, тому що у нас було всього 3 серії підготовки до викладання з Валерієм Івановим та Тетяною Івановою (АУП). Були робота з фейками і гри. Ми повинні ще вчитися. Тому ми навряд чи зараз можемо чимось поділитися.
- Ви самі розробляєте методики навчання чи, можливо, з вами діляться іноземні колеги?
- Досвідом і всіма методиками з нами діляться наші медіаексперти. Ми їх отримуємо і намагаємося розібратися.
- З якими проблемами ви стикаєтеся в ході викладання медіаграмотності? Наприклад, може студенти чогось не розуміють?
- Для студентів зазвичай трудністю є розпізнання фейків і те, як уберегти своє ім'я в соціальній мережі. А ще, як розрізняти хороші новини і погані. Ось це найбільші проблеми, які виникли.
- А ваші студенти потім будуть викладати медіаграмотність в школах?
- Так, вони будуть викладати для 1-4 класів в гімназіях. Міністерство освіти зробило цей предмет окремим курсом.
- Що ви б могли порадити українським колегам, виходячи зі свого досвіду?
- Важко сказати... В Україні я помітила, хоча, можливо, я помиляюся, що про медіаграмотність тут знають більше, ніж у Кишиневі в Педагогічному університеті.
- Ми просто зіткнулися з проблемою засилля фейків і нам довелося розібратися. Може, у Молдові теж є така проблема?
- Звичайно є, але, по-моєму, це все шоу стосувалося медіа. Це все організоване і добре продумане.