15-17 листопада 2021 року пройшов останній авторський онлайн-тренінг «Digital trainer: антитіла до інфодемії». Організувала захід Академія української преси за підтримки Фонду Фрідріха Науманна за Свободу.
Тренерами заходу були Тетяна Іванова, медіаексперта, докторка педагогічних наук, професорка, медіа та бізнестренерка, авторка численних підручників, посібників, монографій, методичних рекомендацій з проблем формування медіаграмотності та освіти дорослих, Олександр Гороховський, медіа-тренер, керівник фактчек-проекту «БезБрехні».
Протягом трьох днів учасники доводили актуальність медіаграмотності в епоху глибинних маніпуляцій та діпфейків; розбиралися у функціонуванні медіа у сучасному інформаційному середовищі, у сутності та природі маніпуляцій; як маніпулюють емоціями споживача й тощо.
Валерій Іванов зауважив: «Приємно, що черговий семінар по протистоянню інфодемії пройшов на високому рівні. Спасибі нашим учасникам і тренерам!».
Тетяна Іванова поділилася думками: «Ось і дійшов до кінця наш проект “Digital-training: антитіла до інфодемії». Вважаю, що сам по собі проєкт був унікальним. Обличчям нашої тренінгової програми стал відомий український співак, фронтмен гурту «Антитіла» Тарас Тополя. Саме його відома пісня «Там, де ми є» лунала кожен день перед початком навчання. «Хто є лялька, хто Карабас зрозуміти саме час», - попереджає нас співак. Особливість проєкту також в тому, що ми, тренери, не чекаємо «радощів офлайну», а пристосовуємося до нових умов, умов онлайн навчання. Виявилося, що і в цьому форматі є можливості для творчості та заохочення учасників. Головне – бажання та інноваційний підхід. Приємно, що за цей рік сертифікат Digital-trainer отримало 178 людей. Це – педагоги, психологи, викладачі, журналісти, студенти-журналісти. Тренінг набув такої популярності що в ньому стали брати участь цілі колективи редакцій, кафедр журналістики університетів. Так, останній наш захід відвідали студенти та викладачі Чорноморського національного університета ім. П. Могили (м. Миколаїв), журналісти навчально-наукового центру «Школа журналістики»».
Олександр Гороховський відзначив: «Одне з запитань, які часто задають учасники навчальних заходів з медійної грамотності – чому раз за разом окремим політикам чи політичним групам в країні вдається вдало, собі на користь маніпулювати суспільною думкою? Насправді відповідь лежить на поверхні – ті ж самі політики постійно, системно «працюють» над створенням у суспільстві соціальної напруги, невпевненості у майбутньому, зневіри. І така ситуація триває роками, якщо не десятиліттями. Це чудове підґрунтя для маніпуляцій – у пошуках виходу з невпевненості і напруги люди швидко і позитивно реагують на обіцянки легких змін на краще вже завтра. Фактично, це біг по колу. Колу маніпуляцій і популістичних впливів, інколи – прямого дезинформування. Тому розвиток критичного мислення, вмінь аналізувати маркери дезінформації – наріжний камінь сьогодення».
Gefördert durсh die Bundesrepublik Deutschland
За підтримки Федеративної Республіки Німеччина