Інтерактивні квізи проти інфодемії

Ситуація з масовим деінформуванням громадян, що склалася під час поширення пандемії COVID-19, набула назви «інфодемія». Крім поширення недостовірної інформації, яка несла пряму загрозу життю та здоров’ю пересічних українців, був кинутий своєрідний виклик інструментам і методам впровадження медіаграмотості – чи буде продемонстрована їх ефективність?

Звичайно, що ідеальної «зброї» протидій фейкам і маніпуляціям не існує. І інфодемія показала, необхідність вдосконалення способів розвитку критичного мислення. Особливо у молоді, як одній з вразливих груп до сприйняття викривлених фактів про коронавірус.

Програма «Інструменти медіаграмотності під час інфодемії» і проект «Інтерактивні квізи, як інструмент медіаграмотності для протидії фейкам і дезинформації про COVID-19», що реалізується в її рамках ГО «Центр аналітики і розслідувань» - фактчек-проектом «БезБрехні» - є одним із таких новітніх засобів  активного залучення молодого покоління до отримання сучасних знань та навичок медіаграмотності.

Їх засвоєння, за планом проекту, відбуватиметься шляхом проведення онлайн-квізів, де через ігровий формат будуть опрацьовуватися реальні, актуальні кейси по викриттю фейків, дезінформації, маніпуляцій про COVID-19, його насідки, загрози.

До проекту залучено 10 бібліотек і навчальних закладів з Житомира, Запоріжжя, Чернігова, Рівного, Луцька, Харкова, Краматорська, Львова, Вінниці. 24 червня відбувся вебінар для представників закладів, які виступатимуть в ролі регіональних кураторів і менторів.

Під час онлайн заходу були презентовані напрацювання ГО «Центр аналітики і розслідувань» - фактчек-проектом «БезБрехні» у галузі інструментів деконструкції фейків про коронавірус. Фішкою вебінару стали задачі-вправи до майбутніх онлайн-квізів. Це унікальна розробка фахівців організації. Завдання побудовані на основі реальних кейсів, адаптовані під аудиторію і її рівень знань. Спеціально підібрані питання до вправ дають змогу учасникам самостійно «розпакувати» той чи інший кейс, викрити фейк чи розвінчати маніпуляцію. Такий підхід отримав високу оцінку у регіональних менторів.

Наступний етап проекту – підготовка команд для онлайн-квізів. Самі ж «змагання» відбудуться у липні і серпні. В них приймуть участь більше 50 проактивних представників молоді.

Проведення цього заходу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проект USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю авторської групи та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews.

#
«Мультимедійне онлайн-медіа «АУП-info»
(ідентифікатор в Реєстрі суб’єктів у сфері медіа: R40-00988)
envelopetagclockmagnifiercrosschevron-uparrow-leftarrow-right