Ви маєте повне право нам заздрити. Тому що 2 червня 2020 року під час вебінару з обміну досвідом ми були оточені блискучими, цікавими, креативними ідеями щодо інтеграції інфомедійної грамотності у предмети природничо-математичного циклу. Спілкувалися, дискутували і виробили величезну кількість ідей - як саме формувати інфомедійні компетентності на уроках хімії, математики, біології, інформатики і навіть фізичної культури!
Але не засмучуйтеся, якщо вас не було з нами, короткі нотатки ми приберегли для вас нижче 😊
«Вчителям у проекті ми даємо готові розробки з багатьма варіантами, — каже менеджерка з розбудови потенціалу проєкту Олена Тараненко, — з яких вчитель вже може щось додати, щось обрати. Але щодо викладачів та методистів ЗВО та ОІППО ідея з самого початку була такою, що це буде вже творча обробка, це буде креативне застосування нашої методики інтеграції інфомедійної грамотності з тих базових навичок і знань, які ми засвоїли разом».
Вікторія Романюк, одна з розробниць навчальних матеріалів проєкту, заступник директора Могилянської школи журналістики, редактор проекту StopFake повідомила, що у своїй фактчекінговій роботі дуже часто доводиться звертатися до різних експертів: «Ми не є лікарями, ми не є хіміками або фізиками, а в медіа трапляється стільки різних повідомлень, що іноді ми не в змозі дати компетентну відповідь на певні питання, тому звертаємося до експертів. І з дітьми також можна грати в цю гру. Можна пропонувати повідомлення і «грати» в експертів – запропонувати дітям бути фахівцями, які мали б не тільки запропонувати алгоритм спростування, розслідування, але ще й з точки зору предмету пояснити, чи це є правда чи ні». Рекомендації від Вікторії:
А тепер про те, як наші учасники інтегрують інфомедійну грамотність у свої предмети:
Анастасія Кравченко (Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти)
«За допомогою шляхів, які нам запропонував проєкт, і за допомогою власного відпрацювання практичних навичок вже складалася певна картина роботи. Під час курсів підвищення кваліфікації з вчителями хімії я розробила семінари, на яких ми саме говоримо про інфомедійну грамотність. Що це таке, навіщо це потрібно і як саме це можна впроваджувати в освітній процес – з багатьма практичними вправами, що одночасно навчають хімії та дають навички роботи з інформацією загалом».
Тетяна Логвинова (Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького)
«Проєкт дав можливість розвивати нові підходи, використовувати нові інформаційні технології, ігрові технології для того, щоб розвивати творче середовище, зокрема і у викладанні біології. Зараз роль вчителя змінюється у навчальному процесі. Йдеться про те, що вчитель створює творче середовище, в якому розвиваються учні, розвивають свої таланти, здібності, і таким чином формуються нові підходи. Тобто створення такого освітнього процесу є майданчиком для нових знань, для нових пошуків, для нових певних кроків».
Віталія Тимчина (Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти)
«Ми досить широко використовуємо формат оцінювання, ми вчимося якісно його використовувати. Для цього ми взаємодіємо в групах, створюємо критерії взаємооцінювання, самооцінювання, оцінюємо один одного, оцінюємо себе, аналізуємо і бачимо свої зони росту. Кожен пише для себе рекомендації, як він може вдосконалити свої знання у майбутньому, щоб досягнути нового професійного рівня. Методики проєкту дали можливість запропонувати цікаві активності й вправи для підвищення кваліфікації вчителів фізичного виховання і інформатики, при чому інноваційність цих методик сприяла їх використанню навіть у дистанційній формі під час карантину».
Проєкт «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність» виконується Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) за підтримки Посольств США та Великої Британії, у партнерстві з Міністерством освіти і науки України та Академією Української преси.