Проведено другий тренінг-семінар у Симеїзі

18.05.2007  

9-10 травня 2007 року м. Сімеіїз Академія Української Преси та Представництво Фонду Конрада Аденауера провели другий семінар «Медіа менеджмент» для керівників державних та комунальних ЗМІ Криму.

Семінар відкрили вітальним словом керівник Представництва Фонду Конрада Аденауера в Україні Ніко Ланге та президент Академії Української преси Валерій Іванов. Зокрема пан Ланге окреслив місію Фонду Конрада Аденауера та пріоритети його діяльності в Україні.
Першу презентацію семінару «Шляхи роздержавлення ЗМІ в Східній Європі» провів
В. Іванов, де зокрема зупинився на моделях приватизації ЗМІ в Європі та на детальному аналізі пропонованих способах роздержавлення друкованих ЗМІ в Україні та їх законодавчому забезпеченні.

Першою темою семінару стало означення газети як продукту. Тренери та учасники провели «мозковий штурм», де намагались спільно визначити: для чого люди читають газети, чому вони їх купують, як зробити газету, яку купують.

Друга тема семінару – дослідження аудиторії видань. Тренером були презентовані приклади кількісних та якісних досліджень газетної аудиторії та способи їх тлумачення.
Тренер О. Хоменок проаналізував попередньо отримані відомості про читацькі предпочтения з демографічною ситуацією: про вік, стать, прибуток, професію тощо. Саме дослідження дозволяють довести рекламодавцю, що газетяр знає свій ринок і своїх клієнтів.

Наступним пунктом стала тема «бізнес-планування».Були розглянуті найбільш поширені типи бізнес-планування:бізнес-план компанії, бізнес-план структурного підрозділу кампанії, бізнес-план - заявка на кредит, бізнес-план - заявка на грант, бізнес-план інвестиційного проекту.

Далі на ситуативних прикладах реального бюджету газетного підприємства учасники формували маркетинговий план, план реклами, план накладу, план випусків газети.
Останьою темою семінару стало принципи формування бюджету та фінансового менеджменту:принципи фінансового планування, інструменти управлінського обліку, принципи бюджетування, витратна частина бюджету, прибуткова частина бюджету.

Дуже вжитковими були міні-презентації М. Кумка, генерального директора газетного концерну «Мелитопольские новости», який в 1996 році під час малої приватизації роздержавив «МВ».

Учасники були одностайні в високій оцінці семінару: більшість з них вперше побували на заході, метою якого було прищеплення конкретних навичок.
Найбільше зацікавлення викликала тема «Дослідження аудиторії», позаяк жодне видання, яке було представлена на семінарі раніше не проводило науково-достовірних, презентативних досліджень. З іншого боку – майже всі районні видання, тоді як вимірювання аудиторії в Україні здійснюються на рівні обласних центрів. Учасники висловили прохання до організаторів провести поглиблений курс саме з цієї теми.

Поряд з формуванням навичок редактори видань мали можливість обмінятися інноваційними задумками, так найбільш актуальною темою виявилась тема місцевого інформаційного он-лайн ресурсу, який діє на базі друкованого видання.

Тренери наприкінці окреслили моделі розвитку місцевої преси, які дозволили розвиватись ринку польських регіональних видань – а саме спільна продаж аудиторії дрібнішими виданнями. Адже сьогодні аналогічна ситуація складається в Криму – сукупна аудиторія районних видань не завжди перетинається з аудиторією центрально-кримських газет, що є тією перспективою, яка дозволить передбачати в майбутньому певні уніфіковані дії.

#
envelopetagclockmagnifiercrosschevron-uparrow-leftarrow-right