Прес-конференція

ПОЛІТИЧНІ НОВИНИ ПРОВІДНИХ КАНАЛІВ УКРАЇНСЬКОГО ТЕЛЕБАЧЕННЯ
(16 хвиля)

Останнім часом медійна картина дещо змінилася: 1) стало менше новин без посилання на джерело інформації, 2) більше повідомлень із двома точками зору, 3) ширше конфліктний контекст обговорення подій, 4) рідше коментарі з боку журналістів.

В березні зберігається максимальний обсяг політичних новин. Спостерігається дисбаланс уваги на користь президента і дисбаланс ефіру – на користь команди. “Бонуси” уваги між гілками влади повернулися до традиційного розподілу.

Частка політичних новин в березні 2005 така ж, як у жовтні минулого року (45%), але в порівнянні з листопадом і груднем дещо знизилася. Найбільша частка політичних новин на Тонісі (55%), ТРК Україна та на 5-му каналі (51%). Новини ICTV віддають перевагу міжнародним подіям (23%), а також не політичним подіям, пов’язаним з Україною (10%). Частка новин без посилання на джерело інформації є найменшою з липня минулого року (8%).

Головна подія тижня – акції протесту громадян в Києві, Одесі, в Криму (8%). Як і минулого місяця діяльність президента В.Ющенка частіше згадується в контексті головної (5% в березні проти 9% в лютому). В новинах всіх каналів повідомляється про основні події, проте у ієрархії уваги до подій канали помітно відрізняються. На ТРК Київ та Тонісі головною подією став конфлікт навколо футбольного клубу “Динамо” (15% та 9% відповідно; соціальні проблеми найретельніше обговорювалися в новинах СТБ, а акції протесту на ТРК Україна – 17%).

Головна політична подія тижня відбувалася переважно у Києві (53% проти 46% у лютому). Регіональні преференції каналів залишаються стабільними: ТРК Україна частіше звертає увагу на події на Сході та Півдні, СТБ – на Заході та в Центрі України, ТРК Київ, Тоніс та 5-й канал - у березні розповідали переважно про події у столиці.

Дві точки зору на події представлені у 21% повідомлень – найбільша частка за весь період спостережень. В новинах Тоніса дві точки зору у 43% повідомлень, на Новому каналі – 31%, 1+1 – 29%. Такі події як зростання цін на перевезення чи конфлікт навколо “Динамо” обговорюються переважно з двох точок зору (63% та 54% відповідно). 42% повідомлень обговорюються в конфліктному контексті – найвищий показник з липня минулого року (у лютому 31%).

В березні помітно зменшилася частка журналістських коментарів щодо подій (64% проти 89% у грудні 2004 року). На ТРК Україна та УТ-1 ця частка складає 55% та 57%. Все частіше слово надається офіційним особам та громадянам, тоді як частка повідомлень з коментарями експертів залишається невелика (5%).

У порівнянні з лютим зросла увага до політичних партій (з 22% до 29%), проте вона менше, аніж у жовтні – грудні минулого року. Серед політичних інститутів зросла увага до Суду (з 14% до 18%), а позитивні оцінки виносяться переважно Кабінету міністрів та силовим відомствам. Увага до політичних партій та фракцій у порівнянні з лютим стала більш рівномірною, а лідерами залишилися “Наша Україна” (8%) та СДПУ(о) – 6%.

Співвідношення уваги до президента В.Ющенка, прем’єр-міністра Ю.Тимошенко та спікера Верховної Ради В.Литвина більш збалансоване: 30% - 14% та 9% (у лютому 39%-12%- 6%). Увага до В.Ющенка є такою ж як у лютому 2004 року до президента Л.Кучми. В новинах березня лідерами негативного оцінювання були Л.Кучма, одеський міський голова Р.Боделан, генпрокурор С. Піскун (40-60% усіх їхніх оцінок у повідомленнях мають конфликтній чи негативній характер). Серед представників влади частка сумнівних оцінок велика також у П. Порошенко, О. Омельченко, Є. Гурвіца, серед представників нової опозиції - у В. Медведчука, Н. Шуфрича, О. Блохіна, В. Януковича (20-30%).

В березні представники нової влади мають перевагу у доступі до новинного ефіру, проте не так значну, як у лютому. Хоча з 37 політиків, які мали більше 60 сек в новинах, третина (14) представляють “можливу опозицію”, але частка їхнього синхрону складає тільки четверту частину прямої мови політиків. Вперше після обрання президентом В.Ющенко не має найбільше часу в ефірі телевізійних новин. Новинними спікерами тижня стали Ю.Луценко та М.Томенко (12% та 9% синхрону відповідно).

#
«Мультимедійне онлайн-медіа «АУП-info»
(ідентифікатор в Реєстрі суб’єктів у сфері медіа: R40-00988)
envelopetagclockmagnifiercrosschevron-uparrow-leftarrow-right