Чи є це фактом або судженням? Якщо ти знаєш — маєш розуміти

21-22 грудня 2023 студенти-журналісти поглибили знання в сфері медіа, фейків та фактчекінгу на вебінарі від АУП.

Питання, які були обговорено на онлайн-тренінгу:

  • Яких помилок припустився голова Миколаївської обласної державної адміністрації Миколаїв Віталій Кім і чи потрібна медіаграмамонтність для держслужбовців?
  • Як вчиняти журналістові, коли він не може навести достовірну інформацію, а має де-кілька думок експертів очевидців щодо неї?
  • Як працює російська пропаганда на окупованих територіях і чи є їх “гуманітарна допомога” – справжньою допомогою?
  • Як “клонують” та розміщують свої наративи на шпальтах поважних іноземних видань російських пропагандистів?
  • І як додаток, медіатекст, який ми споживаємо, чи написаний він журналістом, чи створений за допомогою штучного інтелекту?

"Наш генеральний висновок такий: якими б ми не були обізнанними, завжди треба пам’ятати про феномен “пілота №1”) і... які б не були наші спроби перевірити та фактченгувати буль-яку інформацію, наш прикінцевий вердикт всеж-таки, буде, на жаль, лише думкою, а не фактом. Отаке воно, життя у еру постправди", — зауважила медіаекспертка, докторка педагогічних наук, професорка, завідувачка кафедри соціальних комунікацій Маріупольського державного університету Тетяна Іванова. 

Основні моменти онлайн-тренінгу:

Нові виклики та російські фейки. Однією з ключових тем було виявлення трендів російській пропаганди за осінь 2023 року та методів, якими українці цим вкидам протидіють. Обговорили стратегії, які використовують росіяни, на чому акцентують увагу, чому для них ці теми такі болючі та як ми можемо ефективно їм протистояти.

Пропаганда в умовах війни. Окрема увага була приділена пропаганді у час війни. Розглянули приклади та аналізували підходи, які застосовуються для маніпуляції громадською думкою. Наголосили на тому, що перше завдання українського журналіста — не обманювати свою аудиторію.

Практичні вправи на критичне мислення. Учасники мали змогу випробувати свої навички у перевірці інформації з картинок та соцмереж, що є надзвичайно важливим у сучасному світі інформаційного перенасичення. А також спробували у групах вирішити завдання на комунікацію.

"Цього разу ми зосередили учасників на розпізнаванні та протидії пропаганді росіян. Ці два дні наповнилися знаннями, практичними навичками та важливими груповими обговореннями фальшивих обкладинок відомих журналів, зразків діпфейків, емоційною брехнею від рф на міжнародній арені", — сказав медіаексперт, журналіст Андрій Юричко.

 

 

«Мультимедійне онлайн-медіа «АУП-info»
(ідентифікатор в Реєстрі суб’єктів у сфері медіа: R40-00988)
envelopetagclockmagnifiercrosschevron-uparrow-leftarrow-right