ПРЕС-РЕЛІЗ, СЕРПЕНЬ 2012 Р. (РЕКЛАМА)

ПОЛІТИЧНА РЕКЛАМА У ВИБОРАХ-2012
(Серпень)

  • Рекламні стратегії каналів: На початку передвиборної кампанії політична реклама представлена здебільшого спеціально підготовленими роликами, політичні телепрограми відсутні на більшості каналів, за винятком ТVі.
  • Рекламні стратегії партій:
    Фаворити симпатій виборців активніші у рекламній кампанії (Партія регіонів має вдвічі більше реклами, ніж Батьківщина)
    Ю.Тимошенко серед лідерів згадувань в рекламі
    Частка антиреклами більша за її частку в серпні 2007 року
    Антиреклама не спрямовується на політичні персони
  • Лейтмотив: Протистояння влади діючої й влади минулої
  • 13 з 22 зареєстрованих ЦВК партій згадуються в серпні на телебаченні у прайм-тайм.
  • В серпні на 8 каналах було 1024 рекламних повідомлень, які транслювалися 50592 сек. В перерахунку на один канал в середньому це в 1.3 більше за кількістю аніж в серпні 2007 року і стільки же за часом.
  • І кількість повідомлень (30%), і обсяг рекламного часу (47%) найбільші на TVi. Кількість повідомлень на решті каналів варіюється від 10% на Першому національному до 6% на ТРК Україна, а за обсягом від 16% на Першому національному до 3% на ТРК Україна. 27% тижневого прайм-тайму на TVi було віддано політичній рекламі (у серпні 2007 року 37% на 5-му каналі).
  • 69% рекламних повідомлень у вересні та 44% часу – це спеціально підготовлені ролики (в серпні 2007 року - 59% та 35% відповідно). Вони ж формують практично весь рекламний потік на СТБ (98%) та Новому каналі (97%). Найменше їх на TVi – 37%.
  • В серпні лідерами за часткою рекламних повідомлень є Партія Регіонів – 31% (25% у серпні 2007 року), блок “Батьківщина” – 16%, КПУ – 10%, “Україна – Вперед!” – 9%, УДАР – 7%, “Наша Україна” – 6%. В показниках часу ієрархію складають ті партії: Партія регіонів 23% (21% в серпні 2007 року), “Батьківщина” 21% (БЮТ 24% в серпні 2007), УДАР – 8%, КПУ – 7%, “Наша Україна” та “Україна – Вперед!” по 5%.
  • І в показниках ефірного часу, і за кількістю повідомлень частка реклами Партії Регіонів найбільшою була на 1+1 (58% та 60% відповідно), у “Батьківщини” за ефірним часом на ICTV (29%), у КПУ за тим же показником на Першому національному (21%), УДАР на Новому каналі та СТБ (по 11%), а “Україна – Вперед!” на ТРК Україна – 28%.
  • У 54% рекламних повідомлень згадуються політичні персони (87% у серпні 2007 року). Найчастіше в рекламі серпня згадувалися В.Янукович (15%, у серпні 2007 року - 22%), М.Азаров (15%), Ю.Тимошенко (10%, в серпні 2007 – 11%), три представника партії “Україна – Вперед!” А.Шевченко (9%), Н.Королевська (8%), О.Ступка (8%), а також лідер УДАРу В.Кличко – 7%.
  • Частка явної реклами у вигляді спеціального рекламного продукту (роликів, фільмів, анонсів) склала 76% за ефірним часом (52% у серпні 2007 року) і 84% з кількістю повідомлень (68% у серпні 2007 року). СПУ, «Собор», Ліберальна партія України, «Громада», Зелена планета, «Свобода» не мали в прайм-тайм спеціального рекламного продукту.
  • Повідомлень з антирекламою у серпні було 54%, що в 1.6 рази більше, ніж в серпні 2007 року (34%), а за часом 66% (64% у серпні 2007 року). Частка повідомлень з антирекламою найбільша на TVi - 64% (в показниках часу – 76%), а найменша на ТРК Україна – 34% та 44% відповідно. У серпні 2007 року повідомлень з антирекламою найбільше було на Інтері (52%), за часом на ньому ж – 81%.
  • У серпні у всіх партій співвідношення позитивної та негативної реклами в показниках часу складається на користь позитивної. Лідерами антиреклами є Влада і парламентська коаліція (31% в показниках часу), Партія Регіонів (15%) Президент – 11% (10% у серпні 2007 року), “Помаранчеві” – 10%, “Олігархи” – 7%. Серед політичних персон найчастіше антиреклама стосувалася М.Азарова – 2% (у серпні 2007 року В.Ющенка – 3% прайм-тайму).
  • В серпні 66% рекламних повідомлень містять згадування політичних цінностей (в серпні 2007 року 51%, а у виборах 2006 року максимум припадає на лютий – 48%). Найчастіше згадуються зміни і динаміка – 29%, економічне зростання – 23%, Україна – 21% (у серпні 2007 року Україна – 38% та економічне зростання – 22%). Соціальні цінності присутні у 83% рекламних повідомлень (74% у серпні 2007 року), з підвищенням рівня життя, соціальним захистом (50%) та стабільністю, порядком, безпекою (41%) на перших двох місцях (37% згадувань підвищення рівня життя та 34% згадувань якостей лідера у серпні 2007 року).

Дослідження здійснювалося Академією Української Преси (АУП) за участі вчених Інституту соціології НАН України методом контент-аналізу новин прайм-тайму восьми провідних українських телеканалів – «Інтера», «1+1», Нового каналу, «України», СТБ, ICTV, Першого національного та TVi.

Презентований аналіз є частиною постійнодіючого моніторингу медіа, який Міжнародний благодійний фонд «Академія Української Преси» здійснює з 2002 року.

Проведення цього дослідження стало можливим завдяки підтримці американського народу. Результати дослідження є відповідальністю Академії Української Преси та необов’язково відображають точки зору Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) та Інтерньюз Нетворк.

Контакти: Валерій Іванов, Президент АУП
Оксана Волошенюк, Директор АУП
Тел: 067 5049802
Електронна пошта: info@aup.com.ua

Скачати файл презентації (1511Kb)
#
«Мультимедійне онлайн-медіа «АУП-info»
(ідентифікатор в Реєстрі суб’єктів у сфері медіа: R40-00988)
envelopetagclockmagnifiercrosschevron-uparrow-leftarrow-right