ПРЕС-РЕЛІЗ, ТРАВЕНЬ 2014 Р. (НОВИНИ)

Передвиборча кампанія під час військових дій: новини провідних телеканалів у травні

  • 59% новинного потоку в травні − політичні новини в Україні (у квітні 63%). Це дуже високий рівень, характерний для періода виборів.
  • Відбулося значне падіння одного з основних стандартів – балансу. 12% повідомлень – з декількома точками зору на події, що майже вдвічі менше, ніж у квітні (21%).
  • Увага до виборів Президента зросла з 13% у квітні до 18% у травні.
  • Легітимність виборів у новинах не ставиться під сумнів: якщо вибори головна подія, про легітимність говориться у 6 разів частіше ніж про нелегітимність та у 2.5 рази частіше якщо вибори додаткова подія.
  • Лідери уваги серед інститутів − силові структури, серед політичних об’єднань − ДНР.
  • Дисбаланс уваги на користь влади: увага до представників правлячої коаліції у 2.3 рази більша за увагу до опозиції (у квітні у 2.4 рази). 9% – увага до “антимайданівців/федералістав”.
  • Характерна для нашого телебачення картина сильного превалювання влади, що особливо помітна під час виборів. Але нове те, що третину уваги та синхрону приходиться на непараментські сили. Цього раніше не спостерігалося. Частка синхрону представників влади у 2.3 рази більша за частку синхрону представників опозиції (у квітні у 2.6 рази). 5% синхрону належить “антимайданівцям/федералістам”, третина синхрону в новинах - у тих політиків, які не ідентифікують себе ані з владою, ані з опозицією.
  • Топ-спікери новин серед кандидатів − П.Порошенко, Д.Ярош, П.Симоненко, Ю.Тимошенко, О.Богомолець, С.Тігіпко (за зниженням обсягу синхрону), більшість із них малі ефір на п'ятьох з восьми каналів, Д.Ярош и О.Богомолець – на одному каналі.
  • Показники уваги та синхрону серед лідерів суттєво нижчі, аніж у кандидатів на цю посаду у 2009 р. (увага 13% проти 31% у 2009 р.).

Тематика програм. У другий тиждень травня 59% повідомлень новинних програм стосувалися політичних подій в Україні (у квітні 63%, у лютому 39%, у грудні минулого року 63%). Найбільше їх на Новому каналі – 70%, найменше – на Інтері (46%). Кожна третя (33%) новина на Інтері – міжнародна, не пов’язана з Україною. Основні теми повідомлень на 30%– це внутрішня державна політика, діяльність органів влади (у квітні 40%, у лютому 39%, у грудні минулого року 64%), 13% - міжнародна політика, 10% - тероризм, 9% - вибори Президента України. Найчастіше в новинах говорилося про події на Сході країни (18%), АТО у Донецькій області (5%), про діяльність кандидатів у Президенти – 4%. Частка репортажів із східних областей склала 45% новинного потоку (у квітні 40%).

Увага до виборів. Увага до виборів Президента в цілому становить 18% (у квітні 13%), найбільше таких повідомлень на ICTV (31%) та TVI (28%), найменше на Новому каналі – 7%. Якщо вибори є головною темою, то у 6% випадків говориться про легітимність виборів, а у 1% - про нелегитимність (у 97% випадків про легітимність не згадується). Якщо вибори є додатковою темою, то у 10% повідомлень говориться про легітимність, у 4% - про нелегітимність, у 3% повідомлень про одне й друге. Увага до кандидатів на президентську посаду у травні 13%, у квітні16%, а у листопаді 2009 була 31%. Серед кандидатів у президенти найчастіше згадувалися П.Симоненко, П.Порошенко та Ю.Тимошенко – по 4%, що у 4 рази менше, аніж увага до лідерів уваги у листопаді 2009 року. Як і у квітні в новинах травня жодного разу не говорилося про А.Гриненко, В.Коновалюка, В.Куйбіду, О.Клименко, М.Маломужа, З.Шкіряка, В.Цушко. Переважно сумнівно і негативно оцінювалися П.Симоненко (35%), А.Гриценко (13%), Ю.Тимошенко (12%) (у квітні О.Царьов (64%), П.Симоненко (43%) та Д.Ярош – 40%). Найчастіше програми кандидатів фігурували в новинах ТРК “Україна” (8%)та Інтера(4%). У травні синхрон кандидатів у 1.1 раз більший за синхрон квітня: 1934 сек., проти 1743 сек. 11 кандидатів мали синхрон в новинах другого тижня травня (у квітні 14) Частка прямої мови найбільша у П.Порошенко – 20%, Д.Яроша – 17%, П.Симоненко - 14%, Ю.Тимошенко (у квітні у П.Порошенко (21%), Ю.Тимошенко (16%) та М.Добкіна – 15%). більшість із них малі ефір на п'ятьох з восьми каналів, Д.Ярош и О.Богомолець – на одному каналі.

Стандарти подання новин. 12% повідомлень в цілому були з декількома точками зору (у квітні 21%, у лютому 15%). Найбільше їх на Інтері (18%, у квітні 29%), СТБ та 1+1 – по 17%. Як і у квітні 18 головних подій обговорювалася в новинах травня з різних позицій (у лютому 20). Переважно неоднозначно оцінювалися “референдуми” на Сході, ініціатива про заборону КПУ та Всеукраїнський круглий стіл. 62% повідомлень супроводжувалися конфліктним та негативним контекстом (у квітні 65%, у лютому 48%). Найбільший він на 1+1 – 67% (у квітні на СТБ – 67%). Позитивний контекст, як і у квітні, в середньому складає 6% (у лютому 12%), найбільший на СТБ – 11%.

Політичні інститути, партії та персони. Увага до політичних партій, політичних персон та політичних інститутів склала відповідно 35%, 46%, 76% (у квітні 32%, 53%, 80%, у лютому 35%, 46%, 72%). Серед політичних інститутів найчастіше згадуються силові відомства – 33% (у квітні 35%, у лютому 27%). Сумнівні та негативні оцінки найчастіше адресовані Кабінету міністрів (18%) та місцевим органам влади – 16% (у квітні Верховному суду – 53% та Конституційному суду - 44%, у лютому Судовій системі – 24% та Кабінету міністрів – 47%). Позитивні оцінки переважно отримувала “Україна” – 27%. Політичні інститути найкритичніше оцінювали новини Інтера – 19%.

Рейтинг уваги. Лідерами уваги новинних програм травня є ДНР (11%) Нова влада і Партія Регіонів – по 6% (у квітні Нова влада – 10% і Партія Регіонів – 7%, у лютому Опозиція в цілому – 12% та ВО “Батьківщина” – 9%). У лідерів уваги баланс позитивних і негативних згадувань, проте частіше такі оцінки адресуються ДНР – 6% та 7% відповідно. Найбільшу увагу новинні програми приділили О.Турчинову – 8% та А.Яценюку – 6% (у квітні А.Яценюку та О.Турчинову – по 8%, у лютому В.Януковичу – 16% та А.Яценюку – 6%). У сумнівно-негативному контексті найчастіше повідомлялося про О.Царьова (92%), В.Януковича (67%) та В.Болотова (56%).

Пряма мова в новинах. Синхрон політиків у травні становить 13038 сек., що у 1.2 рази більше, ніж у квітні – 11378 сек. (у квітні у 1.9 рази більше, ніж у лютому, у грудні минулого року 8597 сек.). Найбільша частка синхрону у О.Турчинова (8%), А.Магери (7%) та А.Яценюка (6%). 20% усіх згадувань про політиків – це про представників ВО “Батьківщини” (у квітні 24%, у лютому 19%, у грудні 15%), 20% - про політиків з ПР (у квітні 20%, у лютому 31%, у грудні 35%). 9% - це увага до представників “антимайдану/федералістів” (у квітні 4%). В цілому увага до представників влади у 2.3 більша за увагу до опозиції – 44% проти 19% (у квітні у 2.4 рази більша – 55% проти 23%, у лютому у 2 рази більша). 23% – це пряма мова в ефірі членів фракції та партії ВО “Батьківщина” (у квітні 21%, у лютому 24%, у грудні 13%). 18% – представників Партії Регіонів (у квітні 21%, у лютому 28%, у грудні 49%). 5% синхрону належить представникам “антимайдану/федералістам” (у квітні 6%). В цілому частка синхрону представників влади у 2.3 рази більша за частку синхрону опозиції - 48% проти 21% (у квітні у 2.6 рази більша – 55% проти 21%, у лютому у 1.6 рази, у грудні минулого року у 3.1 рази).

Аналіз теленовин восьми провідних телеканалів України у травні 2014 р. є частиною постійно діючого моніторингу медіа, який Академія Української преси здійснює з 2002 року.

Презентоване дослідження здійснювалося АУП за участі вчених Інституту соціології НАН України методом контент-аналізу новин прайм-тайму восьми провідних українських телеканалів – «Інтер», «1+1», Нового каналу, «України», СТБ, ICTV, Першого національного та TVi.

Проведення дослідження стало можливим завдяки Міжнародному фонду "Відродження". Також до концорціуму донорів по моніторингу виборів – 2014 входить Прогрма У-Медіа Інтерньюз-Нетворк та Посольство Великої Британії в Україні.

Контакти: Юлія Гуза, офіс-менеджер АУП
тел: (044) 223 73 11; (063)1420961
електронна пошта: info@aup.com.ua
www.aup.com.ua

[ 27.05.2014 ] Моніторинг політичних новин, травень 2014 р.

Передвиборча кампанія під час військових дій: новини провідних телеканалів у травні

Завантажити файл (3 062 Kb)
#
«Мультимедійне онлайн-медіа «АУП-info»
(ідентифікатор в Реєстрі суб’єктів у сфері медіа: R40-00988)
envelopetagclockmagnifiercrosschevron-uparrow-leftarrow-right