Академія української преси провела дослідження за участю вчених Інституту соціології НАН України методом контент-аналізу новин прайм-тайму восьми провідних українських телеканалів – «Інтера», «1+1», Нового, «Україна», СТБ, ICTV, Перший національний та 5 канал. Контент-аналіз дозволив зробити декілька висновків щодо основного змісту новин. Таким чином, 54% новинного потоку останнього тижня вересня склали політичні новини України. На жаль, відсоток збалансованості дуже малий. Лише 12% новин мали декілька точок зору на проблему. Війна на сході України продовжує бути головною темою повідомлень. Вибори до Верховної Ради України в якості головної теми фігурують лише в 4% повідомлень, і в якості додаткової – ще у 3%. Варто детальніше зупинитися на окремих провідних каналів. Контент-аналіз показав, що найбільша кількість політичних новин транслював телеканал ICTV. Трохи менші показники у ІНТЕРа та 5-го каналу. Що стосується тематики виборів, то тут найбільшу кількість новин транслювали ІНТЕР і Україна (дивіться мал.1).
Коли мова йде про військовий конфлікт, найбільша увага у новинах приділяється збройним силам, державі та її органам, пораненим і загиблим. Уся позитивна лексика вживається по відношенню до них, а саме: «патріоти», «активісти», «волонтери», і «добровольці». Незмінними лідерами за кількістю отриманого на свою адресу негативу залишаються озброєні формування ДНР та ЛНР. До них застосовуються такі слова, як «терористи», «диверсанти», «найманці», «бойовики» (дивіться мал. 2).
Лідером уваги серед політичних об'єднань стала ДНР із 4% повідомлень. До порівняння: політичні об’єднання ВО Батьківщина і Партія Регіонів фігурували всього у 3% повідомлень. Розподілення уваги між політичними лідерами майже не змінилося і не здивувало. Найбільше уваги було приділено П. Порошенко і А. Яценюку. Відносно у меншій кількості повідомлень були згадані А. Лисенко, В. Янукович, М. Княжицький і Г. Кернес. Найвищі показники прямої мови були у представників центральних органів влади – 24%. Лідером синхронів став Народний Фронт. Одразу за ним розташувалися Опозиційний Блок, Блок Петра Порошенка і Батьківщина. Контент-аналіз показав, що професійних стандартів найбільше дотримуються СТБ та ІНТЕР. Нагадуємо, що загалом збалансованість повідомлень наприкінці вересня досягла 12%, а на ІНТЕРі та СТБ – 19% і 26% відповідно. Варто зазначити, що отримана у результаті контент-аналізу інформація не є думкою експертів. При проведенні подібного дослідження похибка є мінімальною. Усю детальну статистику за наведеним дослідженням Ви можете знайти на офіційному сайті АУП.
Результати цього дослідження є власністю Академії Української Преси і не обов’язково відображають точки зору Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) та Інтерньюз Нетворк.
Проведення дослідження стало можливим завдяки Програмі U-media.Ми будемо раді отримати Ваші відгуки та зауваження щодо проведеної презентації. У разі виникнення запитань звертайтеся до відповідальної особи.
Контакти: Юлія Гуза, офіс-менеджер АУП
тел: (044) 223 73 11; (063)1420961
електронна пошта: info@aup.com.ua
www.aup.com.ua
[16.10.2014 ] Моніторинг політичних новин, вересень 2014 р. Хвиля 2 | ||||
ДНР – ЛІДЕР УВАГИ І НЕГАТИВУ У ТЕЛЕНОВИНАХ ОСТАННЬОГО ТИЖНЯ ВЕРЕСНЯ
|