31 жовтня відбулася презентація дослідження, проведеного Академією Української Преси за участю вчених Інституту соціології НАН України методом контент-аналізу новин прайм-тайму (19:00-23:00) восьми провідних українських телеканалів – «Інтера», «1+1», Нового, «Україна», СТБ, ICTV, Першого національного та 5 каналу.
Головними доповідачами на презентації були:
- Валерій Іванов, президент Академії української преси;
- Наталя Костенко, завідувач відділу соціології культури і масової комунікації Інституту соціології НАН України;
- Сергій Макеєв, завідувач відділу соціальних структур Інституту соціології НАН України.
Наталя Костенко зазначила, що, з огляду на отримані результати дослідження, новини в Україні «дивні», тому що відображають лише один вектор, одну точку зору на події. Хоча, як зазначила доповідач, залишається під питанням, чи могло бути в цій ситуації інакше.
Зі свого боку, Валерій Іванов додав, що довіра до медіа продовжує стрімко падати.
- Коли люди бачать одне за вікном і зовсім інше в новинах – це призводить до кризи довіри, - зазначив він.
Сергій Макеєв відзначив три основних фактори, що «форматують» новини: війна, вибори та стан суспільства. Під станом суспільства доповідач мав на увазі політичні уподобання.
- Ми вже тепер можемо бачити, що калібр влади не відповідає мішені, в яку треба влучити, - зазначив Макеєв. Контент-аналіз дозволив зробити декілька висновків щодо основного змісту новин. Дві третини новинного потоку другого тижня жовтня склали політичні новини України (64%). Відсоток збалансованості повідомлень утримується на низькій позначці. Лише 10% новин мали декілька точок зору на проблему. Фактично, це одна новина з десяти трансльованих. Варто зазначити, що у квітні відсоток збалансованості досягав 21%, а наприкінці вересня – 12%. Війна на сході України продовжує бути топ-темою повідомлень і, як і наприкінці вересня, присутня у 28% повідомлень як головна і у 27% – як додаткова. Помітно зросла увага до Виборів до Верховної Ради України: у якості головної теми фігурує у 13% повідомлень, додаткової – 7%, що перевищує вересневі показники (4%, 3% відповідно). Якщо вибори є головною темою, то у 97% випадків про легітимність виборів взагалі не згадується (наприкінці вересня 94%). Якщо вибори виступали у якості додаткової теми, у 94% повідомлень легітимність не ставили під сумнів (див. мал. 1).
Напередодні виборів зросла порівняно з вереснем увага до політичних партій, політичних персон, залишилася незмінною до політичних інститутів. Серед політичних інститутів найчастіше згадуються силові відомства – 37%, Президент (19%) і Верховна Рада – 15%. Сумнівні та негативні оцінки найчастіше адресовані Кабінету міністрів (43%) і місцевим органам влади (33%). Лідерами уваги до політичних організацій у новинних програмах другого тижня жовтня стали Опозиційний блок – 7% і ВО Батьківщина – 5% (наприкінці вересня ДНР (4%), ВО Батьківщина та Партія Регіонів – по 3%). Серед політичних персон найбільша увага була приділена П.Порошенку – 17% (наприкінці вересня 13%), А.Яценюку – 7% (наприкінці вересня 6%) та А.Лисенку – 5% (наприкінці вересня 5%). Іронічні та негативні оцінки найчастіше адресувалися Г.Корбану (100%), В.Януковичу (74%), А.Садовому (70%), О.Ляшку (42%). Контент-аналіз показав, що на другому тижні жовтня увага до представників правлячої коаліції була у 6.5 рази вищою за увагу до опозиції. Лідерами уваги стали представники Народного фронту, Опозиційного блоку і Блоку П.Порошенка. Також варто зазначити, що в цілому частка синхрону представників влади у 3.4 рази більша за частку синхрону представників опозиції. Найбільша частка прямої мови була у представників Опозиційного блоку – 16% (найбільше на телеканалах Інтер – 37%, «Україна» – 26%), Народного фронту – 12% (найбільше на Новому, 1+1, 5-му каналі – 17-19%), Блоку П.Порошенка разом з прямою мовою Президента – 13% (найбільше на 1+1, 5-му каналі, СТБ – 21-24%). Частка прямої мови політичних лідерів складає великий відсоток від синхрону їхніх партій (див. мал. 2).
Усю детальну статистику за наведеним дослідженням Ви можете знайти на офіційному сайті АУП.
Проведення дослідження стало можливим завдяки Програмі U-media.
Проведення дослідження стало можливим завдяки американському народові. Зміст цієї презентації є винятковою власністю Академії Української Преси і не обов’язково відображає точки зору Агентства США з Міжнародного Розвитку (USAID) та Інтерньюз Нетворк. Ми будемо раді отримати Ваші відгуки та зауваження щодо проведеної презентації. У разі виникнення запитань звертайтеся до відповідальної особи.
Контакти: Юлія Гуза, офіс-менеджер АУП
тел: (044) 223 73 11; (063)1420961
електронна пошта: info@aup.com.ua
www.aup.com.ua
[31.10.2014 ] Моніторинг політичних новин, жовтень 2014 р. Хвиля 2 | ||||
ЛЕГІТИМНІСТЬ – ПОЗА СУМНІВОМ, ОПОЗИЦІЯ «ГОВОРИТЬ» НА ОКРЕМИХ КАНАЛАХ
|