ПРЕС-РЕЛІЗ, ЖОВТЕНЬ 2014 РІК (МОНІТОРИНГ ПОЛІТИЧНИХ НОВИН)

ЛЕГІТИМНІСТЬ – ПОЗА СУМНІВОМ, ОПОЗИЦІЯ «ГОВОРИТЬ» НА ОКРЕМИХ КАНАЛАХ

31 жовтня відбулася презентація дослідження, проведеного Академією Української Преси за участю вчених Інституту соціології НАН України методом контент-аналізу новин прайм-тайму (19:00-23:00) восьми провідних українських телеканалів – «Інтера», «1+1», Нового, «Україна», СТБ, ICTV, Першого національного та 5 каналу.

Головними доповідачами на презентації були:

- Валерій Іванов, президент Академії української преси;

- Наталя Костенко, завідувач відділу соціології культури і масової комунікації Інституту соціології НАН України;

- Сергій Макеєв, завідувач відділу соціальних структур Інституту соціології НАН України.

Наталя Костенко зазначила, що, з огляду на отримані результати дослідження, новини в Україні «дивні», тому що відображають лише один вектор, одну точку зору на події. Хоча, як зазначила доповідач, залишається під питанням, чи могло бути в цій ситуації інакше.

Зі свого боку, Валерій Іванов додав, що довіра до медіа продовжує стрімко падати.

- Коли люди бачать одне за вікном і зовсім інше в новинах – це призводить до кризи довіри, - зазначив він.

Сергій Макеєв відзначив три основних фактори, що «форматують» новини: війна, вибори та стан суспільства. Під станом суспільства доповідач мав на увазі політичні уподобання.

- Ми вже тепер можемо бачити, що калібр влади не відповідає мішені, в яку треба влучити, - зазначив Макеєв. Контент-аналіз дозволив зробити декілька висновків щодо основного змісту новин. Дві третини новинного потоку другого тижня жовтня склали політичні новини України (64%). Відсоток збалансованості повідомлень утримується на низькій позначці. Лише 10% новин мали декілька точок зору на проблему. Фактично, це одна новина з десяти трансльованих. Варто зазначити, що у квітні відсоток збалансованості досягав 21%, а наприкінці вересня – 12%. Війна на сході України продовжує бути топ-темою повідомлень і, як і наприкінці вересня, присутня у 28% повідомлень як головна і у 27% – як додаткова. Помітно зросла увага до Виборів до Верховної Ради України: у якості головної теми фігурує у 13% повідомлень, додаткової – 7%, що перевищує вересневі показники (4%, 3% відповідно). Якщо вибори є головною темою, то у 97% випадків про легітимність виборів взагалі не згадується (наприкінці вересня 94%). Якщо вибори виступали у якості додаткової теми, у 94% повідомлень легітимність не ставили під сумнів (див. мал. 1).

Мал. 1. Легітимність у повідомленнях про вибори

Напередодні виборів зросла порівняно з вереснем увага до політичних партій, політичних персон, залишилася незмінною до політичних інститутів. Серед політичних інститутів найчастіше згадуються силові відомства – 37%, Президент (19%) і Верховна Рада – 15%. Сумнівні та негативні оцінки найчастіше адресовані Кабінету міністрів (43%) і місцевим органам влади (33%). Лідерами уваги до політичних організацій у новинних програмах другого тижня жовтня стали Опозиційний блок – 7% і ВО Батьківщина – 5% (наприкінці вересня ДНР (4%), ВО Батьківщина та Партія Регіонів – по 3%). Серед політичних персон найбільша увага була приділена П.Порошенку – 17% (наприкінці вересня 13%), А.Яценюку – 7% (наприкінці вересня 6%) та А.Лисенку – 5% (наприкінці вересня 5%). Іронічні та негативні оцінки найчастіше адресувалися Г.Корбану (100%), В.Януковичу (74%), А.Садовому (70%), О.Ляшку (42%). Контент-аналіз показав, що на другому тижні жовтня увага до представників правлячої коаліції була у 6.5 рази вищою за увагу до опозиції. Лідерами уваги стали представники Народного фронту, Опозиційного блоку і Блоку П.Порошенка. Також варто зазначити, що в цілому частка синхрону представників влади у 3.4 рази більша за частку синхрону представників опозиції. Найбільша частка прямої мови була у представників Опозиційного блоку – 16% (найбільше на телеканалах Інтер – 37%, «Україна» – 26%), Народного фронту – 12% (найбільше на Новому, 1+1, 5-му каналі – 17-19%), Блоку П.Порошенка разом з прямою мовою Президента – 13% (найбільше на 1+1, 5-му каналі, СТБ – 21-24%). Частка прямої мови політичних лідерів складає великий відсоток від синхрону їхніх партій (див. мал. 2).

Мал. 2. Пряма мова політичних лідерів у повідомленнях

Усю детальну статистику за наведеним дослідженням Ви можете знайти на офіційному сайті АУП.
Проведення дослідження стало можливим завдяки Програмі U-media.

Проведення дослідження стало можливим завдяки американському народові. Зміст цієї презентації є винятковою власністю Академії Української Преси і не обов’язково відображає точки зору Агентства США з Міжнародного Розвитку (USAID) та Інтерньюз Нетворк. Ми будемо раді отримати Ваші відгуки та зауваження щодо проведеної презентації. У разі виникнення запитань звертайтеся до відповідальної особи.

Контакти: Юлія Гуза, офіс-менеджер АУП
тел: (044) 223 73 11; (063)1420961
електронна пошта: info@aup.com.ua
www.aup.com.ua

[31.10.2014 ] Моніторинг політичних новин, жовтень 2014 р. Хвиля 2

 ЛЕГІТИМНІСТЬ – ПОЗА СУМНІВОМ, ОПОЗИЦІЯ «ГОВОРИТЬ» НА        ОКРЕМИХ КАНАЛАХ

  Завантажити файл (2 920 Kb)
#
«Мультимедійне онлайн-медіа «АУП-info»
(ідентифікатор в Реєстрі суб’єктів у сфері медіа: R40-00988)
envelopetagclockmagnifiercrosschevron-uparrow-leftarrow-right