«Медіаграмотність - це ключ до перемоги в інформаційній війні з Росією, і припинення внутрішнього політичного й фінансового впливу на медіа», – звернувся Джон Пеннел, виконуючий обов’язки директора Регіональної місії Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) в Україні, Білорусі і Молдові та на Кіпрі, до учасників Четвертої міжнародної науково-методичної конференції «Практична медіаграмотність: міжнародний досвід та українські перспективи», яку організувала Академія української преси в партнерстві з Міністерством освіти і науки України (18-19 березня 2016, м. Київ, б-р Тараса Шевченка, 36а, «Smartville»). З цією думкою погодився і Вейн Шарп, директор Інтерньюз в Україні: «Якщо ви припините споживати неякісний продукт, він зрештою зникне».
У 2010 році Академія української преси за підтримки Програми У-медіа та Міжнародного фонду «Відродження» підготувала перших 18 викладачів системи післядипломної педагогічної освіти до викладання основ медіаграмотності. І до 2016 року вже більше 50 000 українських педагогів під час навчання дізнались в обласних інститутах післядипломної педагогічної освіти (ОІППО) про цей предмет як необхідну складову професійної компетентності сучасного вчителя.
«Медіасвіта (МО) в загальноосвітніх школах України впроваджується завдяки вдалому поєднанню зусиль Академії української преси, яка підготувала на своїх школах основну групу вчителів, координаторів/викладачів в ОІППО, та Інституту соціальної та політичної психології НАПН України, розробника концепції експерименту, в якому взяли участь школи з 10 областей України» – вважає Європейська дослідницька асоціація, яка в 2015 році аналізувала розвиток медіаосвіти. Вона ж дійшла висновку, що медіаосвіта – вимога часу, треба переходити від експерименту до широкої практики.
Медіаосвіта сьогодні – це наскрізна вісь у дошкільних закладах, початковій, середній та вищій школі. Це життєво необхідна навичка особистості. Саме медіаграмотний споживач може сформування попит на якісні медіа, без яких неможливе демократичне суспільство.
«Ми прагнемо аби якомога більша кількість людей навчилася сприймати та розуміти інформацію, яка зараз є елементом маніпуляцій. Цього року до медіапедагогів і медіабібліотекарів, які займаються медіаосвітою з 2010 року, долучилися тисячі громадських активістів, які опікуються питаннями медійної грамотності. Лише в рамках проекту «Програма медіаграмотності для громадян», з навички критичного аналізу медіа отримали більше 15 000 громадян. Головне ж завдання нашої організації ми вбачаємо в тому, щоб надати інструментарій: посібники, програми, портал для обміну напрацюваннями, електронний бюлетень, донести досвід країн, які вже чимало часу просувають медіаосвіту» – зазначив Валерій Іванов,президент Академії української преси.
«Медіаосвіта – це питання виживання нації, питання збереження незалежної держави в Білорусі. Ні в кого в світі сьогодні немає такого практичного досвіду медіаосвіти, як в України. Хоча я нікому не бажаю пройти подібний трагічний шлях набуття цього досвіду. Україна – це практик. Ваша медіаосвіта – це товар на експорт. Я надзвичайно рада, що познайомилася з Академією української преси, яка щедро ділиться з нами своїми навчальними матеріалами. Ми країни-сусіди і завдання медіаосвіти я вбачаю ще в тому, щоб перестати дивитись один на одного через «королівство кривих дзеркал» російської пропаганди» – вважає Тамара Мацкевич, заступник голови Товариства білоруської школи.
Збірник наукових статей конференції >>>
_________________
Проведення цього заходу, а також весь проект з впровадження медіаграмотності в Україні мали підтримку американського народу, що була надана через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID) та Інтерньюз. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю Академії української преси та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Інтерньюз.
Проект відбувся за підтримки Міністерства закордонних справ та міжнародної торгівлі Канади (DFATD Canada).
Проект відбувся за підтримки Програми Матра Міністерства закордонних справ Нідерландів.