27 лютого 2014 року Академія української преси спільно з Інститутом інноваційних технологій і змісту освіти МОН України та Інститутом соціальної та політичної психології НАПН України провели зустріч з вчителями київських шкіл, тим самим започаткувавши роботу постійнодіючого семінару для вчителів м. Києва, які впроваджують медіаосвіту.
Семінар відвідали представники п’яти шкіл м. Києва. На першій зустрічі учасників привітала Оксана Волошенюк, виконавчий директор АУП, яка презентувала портал «Медіаосвіта і медіаграмотність» та інші ресурси АУП, які можуть стати в нагоді медіапедагогам.
З чого розпочати медіаосвітню діяльність розповіла Олена Куценко, науковий координатор експерименту в АР Крим, заступник директора Кримського республіканського підприємства «Кіновідеопрокат», кінознавець та кінопедагог. Сьогодні, завдяки її роботі, 23 школи автономії включено до всеукраїнського експерименту, вони отримують постійну консультаційну та методичну допомогу від свого наукового координатора.
Усі учасники отримали методичний комплект від АУП на безоплатній основі, а саме: підручник «Медіаосвіта та медіаграмотність», збірку авторських уроків з основ медіаосвіти та медіаграмотності «Практична медіаосвіта: авторські уроки», аналітичний звіт «Український медіаландшафт» та програму з основ медіаграмотності 8 (9) клас (пропедевтичний курс), ухвалену Науково-методичною комісією галузі знань «Журналістика та інформація» Науково-методичної ради Міністерства освіти і науки України та затверджену Інститутом інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України. Це перша програма з основ медіаграмотності, яка отримала офіційну ухвалу.
По закінченню семінару учасникам було запропоновано заповнити анкету з метою визначення актуальних та цікавих для них тем, побажань, можливих складнощів, які потребують вирішення в рамках семінару. До таких віднесли:
• як знайти напрям в медіаосвіті, який би підійшов до конкретної школи;
• співпраця з метою підвищення рівня знань майбутніх медіапедагогів;
• допомога в роботі з адміністрацією школи;
• аналіз ринку анімації;
• вплив реклами на суспільство;
• літні семінари на декілька днів;
• фільтрація медіаосвітніх ресурсів та підбір за віковим критерієм;
• інформаційна підтримка учасників, експериментальний майданчик для занять;
• робота з методичними центрами;
• участь у медіаосвітніх заходах, конкурсах, фестивалях.
Учасники семінару висловили свою вдячність організаторам за проведену зустріч та мотивацію до вивчення курсу з медіаосвіти.
ФОТО
Автор: Юлія Гуза