Координатор: Олена Куценко
Медіосвіта в вірменській загальноосвітній школі
Вірменська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1 включена до списку базових загальноосвітніх навчальних закладів, учасників всеукраїнського експерименту «Науково-методичні засади впровадження вітчизняної моделі медіаосвіти в навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів» з 2012/2013 н.р. Науково-методичний супровід впровадження медіаосвіти здійснюється заступником директора з навчально- виховної роботи Рубан В.В. Курс «Медіа культура» викладається в 10-А класі школи.
На засіданні творчої групи викладачів, було відзначено, що одним із пріоритетних напрямків модернізації методичної роботи школи має стати створення умов для формування інформаційної культури учнів, педагогів та взаємодії сім’ї і школи через єдиний інформаційний простір школи.
Навчальні плани школи містять факультатив «Введення в інформатику» в 5-А класі на 2012-2013 навчальний рік. Учитель Семічева Катерина Леонідівна. Укладачі: Н.В.Морзе, О.І.Мостіпан «Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Програми факультативів, спецкурсів, пропедевтичних курсів, гуртків. Інформатика.Х.: Вид.гр. «Основа»,2009 р.
Створені гуртки:
Під час впровадження експерименту було розроблено:
Учні позитивно відгукнулися на проведення занять, адже тут вони мають змогу реалізувати свої уміння та навички з у конкретній цікавій справі, створюючи свої інформаційні продукти. Вчитель лише скеровує ідеї учнів у потрібне русло, допомагає реалізувати їх на практиці.
Досягнення школи: 5 учнів – призери II этапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН учнівської молоді «Шукач» (секція «Фотоекранна творчість»), 9 – дійсних членів. Респубіканський конкурс юних журналистів, поетів і прозаїків «Мій голос» - I місце в номінації «Фоторепортаж»; I місце в Республіканскому конкурсі творчих робіт, присвячених 90-річчю Амет – Хана Султана.
У конкурсному напрямку «Телебачення» учнями школи була представлена соціальна реклама «Добре там, де нас немає», яка увійшла до каталогу найкращих соціальних реклам. Автори проекту спробували порівняти рівень життя в Україні та за її межами, виявили основні причини того факту, що багато людей хочуть поїхати за кордон, але, насамперед страждають близькі, руйнуються сім’ї.
Отже, курс «Медіакультура» можна вважати одним із прототипів нових навчальних дисциплін, на які буде покладено завдання навчити особистість критично ставитися до інформації, яка оточує людину у сучасному інформаційному світі.
Вплив курсу за вибором на рівень медіакультури учнів здійснюється шляхом діагностування учнів на початку впровадження курсу і на виході. Інструментарій діагностування рівня медіакультури учнів розробляється методичною службою АЗОШ№1. Результати діагностики виявили тенденцію зростання медіатворчості учнівської молоді, розвитку їх критичного мислення, активного осмисленого перебування в інформаційному середовищі, формування медіакомпетентності.
Практичне значення досвіду полягає у тому, що систематично створюється й упроваджується в освітній процес школи-комплексу науково-методичний комплекс методик та інноваційних технологій щодо розвитку медіакультури учнів з різним рівнем навчальних досягнень.