МБФ “Академія Української преси” презентує вихід друком та он-лайн аналітичного звіту «Доступ до медіа: вибори 2012» (серпень-жовтень 2012). Як відомо, доступ до медіа - необхідна умова проведення демократичних виборів. В нерозвинених демократіях виконання цієї вимоги, як відомо, недосконале і проблемне, що особливо помітно в передвиборних кампаніях, коли медіа перетворюються на ринг символічної боротьби за прихильність електорату. Під час передвиборчої кампанії, АУП провела контент-аналіз теленовин дев’яти провідних українських телеканалів, тобто тих, які мають найвищі рейтинги і найбільший вплив на аудиторію (“Інтер”, “1+1”, “Новий канал”, СТБ, ICTV, “Україна”), Першого національного як телеканалу державної форми власності та TВi, який позиціонується як провідний опозиційний канал. У жовтні 2012 року до цієї вибірки був долучений 5 канал, що під час виборів 2004 року явив зразок інформаційного каналу, який дотримувався збалансованої редакційної політики (досліджували тільки новини 5 каналу). Склад подібної вибірки обумовлений тим, що саме через ці канали більшість українського населення отримує інформацію про події в країні та за кордоном.
Звіт підготували:
Проведення моніторингового дослідження стало можливе завдяки підтримці американського народу. За результати дослідження відповідальна Академії української преси. Вони не обов’язково відображають погляди Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) та “Інтерньюз Нетворк”. Дослідження також фінансували Міжнародний фонд “Відродження” та Посольство Великої Британії в Україні. Погляди та висновки, викладені в цьому звіті, належать авторам.
Видання підсумкового звіту стало можливе завдяки Посольству Великої Британії в Україні та Міжнародному фонду “Відродження”.
Академія Української Преси висловлює подяку міжнародним організаціям, завдяки яким стало можливе проведення моніторингу.