Ініціативна група «Медіанушівці» в партнерстві з Академією української преси оголошує результати Всеукраїнського конкурсу «Практична медіаграмотність у НУШ. 5-7 клас» на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності в мовно-літературну, громадянську та історичну, природничу та мистецьку галузі тощо.
Серед поданих 62 заявок журі відібрало 21 найкращу вправу, які просувають методи інтеграції медіаосвіти у викладання предметів / інтегрованих курсів різних освітніх галузей та формування в учнів критичного мислення щодо змісту медіатекстів і джерел інформації та стануть в пригоді вчителям НУШ.
Переможці отримають дипломи і гонорари.
Усі вправи-переможці ввійдуть в онлайн-посібник «Практична медіаграмотність у НУШ. 5-7 клас» та будуть опубліковані на Порталі медіаосвіти та медіаграмотності АУП.
Переможці конкурсу:
- «Інтерв’ю з очевидцем» — Желіба Олександр Володимирович, учитель історії Ніжинського ліцею Ніжинської міської ради при НДУ імені М. Гоголя (40балів).
- «Я — блогер» — Посохова Аліна Олегівна, учителька української мови та літератури КЗ «Лиманський ліцей» Слобожанської селищної ради Чугуївського району Харківської області (40 балів).
3. «Розвіюємо чари думскролінгу або як вирватися з полону нескінченних поганих новин». «Breaking the Doomscroll Spell» — Хомякова Юлія Сергіївна, учителька англійської мови КЗ «Харківського академічного ліцею № 45 Харківської міської ради» (40 балів).
- «Фінансовий чек як свідчення допомоги ЗСУ» — Горленко Ганна Олексіївна, медіапедагог, м. Хмельницький (40 балів).
- «Руйнівники стереотипів» — Посохова Аліна Олегівна, учителька української мови та літератури КЗ «Лиманський ліцей» Слобожанської селищної ради Чугуївського району Харківської області (39 балів).
- «Жовта стрічка» — рух опору ХХІ століття для учнів 5 класу» — Волянюк Лілія Михайлівна, учителька історії Борщівської ЗЗСО І-ІІІ ступенів імені Я.П. Горошка (39 балів).
- «Інструкція як медіатекст» — Кукленко Олена Сергіївна, учителька зарубіжної літератури, української мови та літератури, інтегрованого курсу літератур (української та зарубіжної) КЗ «Мереф’янський ліцей "Перспектива"» Мереф’янської міської ради Харківської області (39 балів).
- «Мистецтво декодування та інтерпретації візуальних образів» — Кукленко Олена Сергіївна, учителька зарубіжної літератури, української мови та літератури, інтегрованого курсу літератур (української та зарубіжної) КЗ «Мереф’янський ліцей "Перспектива"» Мереф’янської міської ради Харківської області (39 балів).
- «Інформація і медіа. Інформація як основа прийняття рішень. Важливість свободи слова. Медіа в давнину і сьогоденні» — Мокрогуз Олександр Петрович, завідувач кафедри суспільних дисциплін та методики їх викладання Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського (38 балів).
- «Щоденник подвійних нотаток» — Кукленко Олена Сергіївна, учителька зарубіжної літератури, української мови та літератури, інтегрованого курсу літератур (української та зарубіжної) КЗ «Мереф’янський ліцей "Перспектива"» Мереф’янської міської ради Харківської області (38 балів).
- «Як я був / була ...» — Філончук Зоя Володимирівна, завідувачка навчально-методичної лабораторії географії та економіки КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» Херсонської обласної ради (38 балів).
- «Історія однієї картини» — Філончук Зоя Володимирівна, завідувачка навчально-методичної лабораторії географії та економіки КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» Херсонської обласної ради (37 балів).
- «Трансформація медіаповідомлень» — Мислива-Бунько Іванна Ярославівна, учителька української мови та літератури Княгининівського ліцею Волинської обласної ради (36 балів).
- «Музична оборона» – історичний шлях пісні-молитви «Ой у лузі червона калина похилилася» — Зоря Юлія Миколаївна, завідувачка центру STEM-освіти КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради» (36 балів).
- «Розпізнай фейк: критичне мислення в історії» — Приймак Володимир Андрійович, учитель історії Старобогородчанського ліцею Старобогородчанської сільської ради Івано-Франківського району Івано-Франківської області (36 балів).
- «Детективна агенція: Слідами прав людини» — Таран Ірина Іванівна, заступник директора, учителька історії, основ правознавства та громадянської освіти Черкаської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 32 Черкаської міської ради Черкаської області (36 балів).
- «Безпечні соцмережі: публічна та приватна інформація» —Баранова Вікторія Миколаївна, учителька української мови та літератури, КЗ «Городнянський ліцей №2» Городнянської міської ради Чернігівської області (36 балів).
- «Тремтіння Землі»: у пошуках правди» — Вінівіт’єва Вероніка Сергіївна, учителька географії та біології Криворізької гімназії № 31 Криворізької міської ради (34 балів).
- «Explore and Analyze: Discovering the World through Media Literacy» — Волошина Анастасія Ігорівна, учителька хімії та англійської мови Чечеліївської філії Новостародубського ліцею Петрівської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області (34 балів).
- «Мистецтво через медіаграмотність» — Просіна Ольга Володимирівна, завідувачка кафедри філософії і освіти дорослих ДЗВО «Університет менеджменту освіти» (34 балів).
- «Інтерактивний квест «Спортивні споруди Харкова» — Васильєв Костянтин Олександрович, учитель фізичної культури КЗ «Харківський ліцей № 85 Харківської міської ради» (34 балів).
Конкурс реалізувався за сприяння Ґете-Інституту в Україні разом із НотаЄнота в рамках проєкту «Meet the Teacher» та за фінансової підтримки Міністерства закордонних справ Німеччини.