Академія української преси влаштувала справжнє інтелектуальне змагання серед вчителів, яке завершилося 11 листопада 2024 року. Освітяни з усієї країни змагалися за звання авторів найкращих вправ, що не тільки навчають точним наукам, але й розвивають у школярів навички критичного мислення та розпізнавання інформаційних маніпуляцій. І ось ми маємо переможців конкурсу «STEM та медіаграмотність: навчись аналізувати світ», чиї інноваційні підходи відкривають новий рівень навчання для сучасної школи.
Серед поданих 58 заявок журі відібрало 15 найкращих вправ, які не лише відповідають навчальним цілям, а й відкривають перед учнями двері до критичного аналізу інформації. Це не просто математичні рівняння чи біологічні факти, а справжні медіаекспедиції. Хочете приклад? Вправа «Генетичний медіаграмотний бургер» від Катерини Волобуєвої з Харківщини отримала максимальні 100 балів. Так-так, біологія з додатком критичного мислення: розбираємо не лише клітини, а й інформаційні міфи про генетику!
Список переможців включає інноваційні роботи, такі як «Квантова журналістика: моделювання інформаційних систем» і «Амоніак на варті медіаграмотності», що дають школярам можливість зрозуміти, як критично аналізувати інформацію навіть у хімічних реакціях. «Чи важлива карта в сучасній географії?» від Лариси Цитрак спонукає учнів поглянути на географію не просто як на науку про континенти, а як на інструмент для розуміння та аналізу інформаційного простору.
Ті, кому вдалося вразити журі, отримають дипломи від АУП та МОН України і гонорари. Але головний приз — це внесок у розвиток свідомого покоління, яке вже завтра не повірить у черговий фейк.
Усі вправи, які здобули понад 30 балів, будуть опубліковані на Порталі медіаосвіти та медіаграмотності АУП, що дозволять бажаючим користуватися ними для розвитку критичного мислення серед учнів. Кожна вправа — це зразок того, як можна ефективно інтегрувати медіаграмотність у навчання та виховати покоління, яке легко розпізнає маніпуляції.
Переможці конкурсу: