Що таке медіаграмотність, і навіщо вона потрібна не лише дітям, але й дорослим? А як щодо освітян, яким треба не просто засвоїти, а ще й навчити цього інших? У фінальний день Глобального тижня медіаграмотності Кропивницький став епіцентром важливої дискусії. Академія української преси разом з освітянами обговорювали, як зробити медіаосвіту доступною для кожної школи — від міста до найменшого села. Поглянемо, як це було та які ідеї привезли з собою експерти?
31 жовтня 2024 року в Кропивницькому відбувся регіональний форум «Розвиток медіаосвіти в Україні: регіональний вимір». Організатором виступила Академія української преси за підтримки Міністерства освіти і науки України. На захід завітали представники департаменту освіти і науки Кіровоградської обласної військової адміністрації, обласного інституту післядипломної освіти, а також начальники управлінь освіти територіальних громад.
«Тема медіаосвіти зацікавила мене не тільки як посадовця, але і як звичайного громадянина. Ми раді, що Академія української преси привезла цей форум у Кропивницький і будемо робити все, щоб підтримати цю ініціативу в наших громадах», – зауважив Володимир Таборанський, заступник директора департаменту освіти і науки Кіровоградської ОВА.
Директор КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського» Віталій Дмитрук розповів про те, як інститут інтегрує медіаосвіту в курси підвищення кваліфікації педагогів, створюючи основу для наскрізного впровадження критичного мислення в освіті регіону.
Про практичний досвід та заходи з медіаграмотності для освітян Кіровоградської області поділилася Жанна Федірко, завідувачка кафедри теорії і методики середньої освіти та обласна координаторка з питань медіаграмотності.
Команда Академії української преси — Андрій Коваленко, Андрій Юричко та Максим Запорожченко — презентувала можливості АУП для розвитку критичного мислення як у педагогів, так і в учнів.
Максим Запорожченко, менеджер медіаосвітніх програм АУП, розповів про дослідження компанії «SocioInform», яке виявило: доступ до медіаграмотності значно залежить від географії. У великих містах медіаграмотність інтегрована в кожній четвертій школі, тоді як у селах — лише в кожній десятій. «Ми вирішили виїхати в регіони, щоб на місці допомогти розв'язати цю проблему», — зазначив він, презентуючи нові освітні ресурси для учнів, учителів та батьків.
Андрій Юричко, медіатренер і викладач КНУ імені Тараса Шевченка, поділився важливими порадами з інформаційної гігієни під час війни та наголосив на критичній ролі медіаграмотності в сучасних умовах. «Медіаграмотність — це життєво важлива навичка. Під час війни її значення виростає в десятки разів», — підкреслив він.
Учасники отримали корисні матеріали, які можна поширювати серед вчителів від обласного центру до найвіддаленіших сіл Кіровоградщини.
Дякуємо кропивничанам за теплий прийом і команді КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського» за підтримку. Попереду — новий форум у Чернівцях!