ХХІХ Міжнародна науково-практична конференція. Валерій Іванов та Тетяна Іванова розповіли про покоління screen-screen

Яке ж насправді сучасне покоління screen-screen?

Відповідь на це питання намагалися віднайти експерти Академії української преси Валерій Іванов та Тетяна Іванова під час ХХІХ Міжнародної науково-практичної конференції «Сучасні проблеми формування демократичних цінностей у світовому просторі». Захід відбувся 23 березня 2024 року в Київському міжнародному університету (КиМУ).

Валерій Іванов, президент АУП розповів учасникам про ініціативи, які пропонує організація. Він зауважив: «Ми постійно створюємо нові проєкти, де студенти, освітяни, журналісти можуть отримати знання, матеріали та ресурси для розвитку критичного мислення й інформаційної гігієни. З початку війни ми провели 673 заходи у різних форматах».

Тетяна Іванова у своїй доповіді представила результати показового експерименту, який продемонстрував рівень критичного мислення та медіаграмотності українського студентства. 

Більш розлого про цей експеримент можна невдовзі прочитати у новому посібнику від АУП. Зовсім скоро анонсуємо.

«Суть експерименту на першому етапі полягала в тому, щоб студенти визначили важливі, на їх погляд події ХХ-ХХІ століть та обґрунтували свої відповіді. Другий етап був присвячений перегляду кліпів відомих музичних гуртів, де показані історичні події та проханню проаналізувати ці події» — відзначила Тетяна Іванова. 

Загальні висновки наступні: 

  • Студенти, учасники експерименту, швидко дають відповіді, не обґрунтовуючи їх. Вони з легкістю дають багато відповідей, але не перевіряють їхню правильність;
  • висловлюють свої думки без покликання на будь-які джерела;
  • користуються сумнівними, не перевіреними джерелами (соціальні мережі), читаючи тільки заголовки;
  • навіть, коли студенти сумнівалися із відповіддю, вони не намагалися перевірити цю інформацію в інтернеті;
  • студенти не могли зв'язати власні знання, з отриманою із кліпів та інтернету інформацією;
  • поспіхом знайдену в інтернеті інформацію зв’язати в єдину думку вдалося лише 5% опитаних;
  • аналізуючи події, які переспівуються у музичних кліпах, студенти сприймали все це, як 100% реальні події, не усвідомлюючи, що музичний кліп – це художній медіатекст, який не може бути на 100% достовірним. 

Висновок один: медіаграмотність — вкрай важлива! Академія української преси наполегливо працює далі. 

#
«Мультимедійне онлайн-медіа «АУП-info»
(ідентифікатор в Реєстрі суб’єктів у сфері медіа: R40-00988)
envelopetagclockmagnifiercrosschevron-uparrow-leftarrow-right