В епоху інформаційного перенасичення, коли відсіювати правдиву інформацію від фейків стає все складніше, володіння навичками медіаграмотності набуває особливого значення.
Саме з цією метою Академією української преси було організовано вебінар «Розшифровка впливу: техніки критичного мислення для медійників та освітян», який відбувся 27-28 лютого 2024 року. До заходу долучились 38 учасників.
Основна мета заходу — надати медійникам та освітянам інструменти та знання, які допоможуть їм критично аналізувати інформацію, з якою вони працюють щодня, та навчити молоде покоління розрізняти правду від маніпуляцій. Адже медіаграмотність — це не лише захист від фейків, це ще й здатність розуміти, як медіа впливає на наші думки, емоції та рішення
Учасники дізнались про сучасні методи та підходи в медіаграмотності, які дозволяють не тільки визначати достовірність інформації, але й розуміти приховані інтереси та цілі, що стоять за медійними повідомленнями. Окрема увага була приділена використанню цифрових інструментів для перевірки фактів та аналізу джерел інформації.
«Мабуть, основним меседжем саме цього вебінару було: «дозволити собі розкіш сумління». І це є зрозумілим, бо в еру перенасиченості інформації неможливо знати все, в епоху постправди — не можна всьому довіряти, в часи постжурналістики — не можна бути впевненим, що та інформація, яку споживаєш — є достовірною. Можливо тільки одне — дозволити собі розкіш сумління та ретельного аналізу інформації» — зауважила Тетяна Іванова, медіаекспертка Академії української преси, докторка педагогічних наук, професорка, завідувачка кафедри соціальних комунікацій Маріупольського державного університету;
«Аудиторія втомилася від слова «фейк». Якщо треба привернути увагу до його розвінчування, краще відразу вказувати в заголовку, де саме відбувається маніпуляція. І обовʼязково пояснювати контекст», — зазначив Андрій Юричко, медіатренер, журналіст, кандидат філологічних наук, викладач КНУ імені Тараса Шевченка.
Вебінар став майданчиком для обміну досвідом та кращими практиками між освітянами, журналістами та всіма, хто цікавиться питаннями медіаграмотності.