«Дім фейків»: екскурсія тенетами російської пропаганди

«Дім фейків: брехня за розкладом (хронологія російських інформаційних вкидів)» — це дводенний тренінг, який Академія української преси проводить в онлайні, задля підвищення інформаційної стійкості українського суспільства. Черговий захід відбувся 26-27 квітня за підтримки Медійної програми USAID в Україні. Участь взяли 22 особи. 

Тренери вибудували для учасників послідовну модель дії російської пропаганди у медіа, випробували можливості штучного інтелекту, роз’яснили структуру наративів та ІПСО. Одним із дієвих прийомів експерти вважають техніку повторів.  

«Повтор — це як спіраль: постійне повернення до найбільш «важливих» елементів. Завжди повторюється головна ідея, а один і той самий меседж звучить з вуст різних експертів та експерток — з так званих різних джерел», — відзначив Сергій Штурхецький, голова Незалежної Медіа-Профспілки України.

Один з учасників зауважив, що такі тренінги — це маленька цеглина при будівництві міцної стіни проти дезінформації. І що варто подумати про саму стіну, тобто — про ще сильнішу стратегію поширення медіаграмотності. Його думку підтримали всі присутні і відзначили навичку захисту від дезінформації вкрай важливою. 

Сьогодні важливо тримати руку на пульсі пропагандистських впливів, аби вчасно запобігати поширенню ворожих фейків; діяти на випередження, аналізуючи механізми і алгоритми пропаганди і таким чином передбачати – хто і що може стати об’єктом чергової російської інформаційної атаки.

«За більше ніж рік війни, українське суспільство зуміло напрацювати більш-менш дієвий «імунітет» проти російської пропаганди. Все менше вдається кремлівським фейкоробам під час інформаційних атак дестабілізувати суспільство, менше реакцій пересічних громадян навіть на вкиди панічного характеру, залякування. Водночас пропагандисти постійно шукають нові можливості впливу, моніторять настрої суспільства, реакції на ті чи інші події», — наголосив Олександр Гороховський, керівник фактчек-проєкту «БезБрехні».

Олександр Гороховський

Онлайн-тренінг відбувся завдяки нашому спільному проєкту між «АУП» та міжнародною організацією Internews. Вона впроваджує «Медійну програму в Україні» за фінансування агентства США з міжнародного розвитку (USAID). Ця програма зміцнює українські медіа та розширює доступ до якісної інформації.

#
«Мультимедійне онлайн-медіа «АУП-info»
(ідентифікатор в Реєстрі суб’єктів у сфері медіа: R40-00988)
envelopetagclockmagnifiercrosschevron-uparrow-leftarrow-right