Пряме включення. Киргизстан розповів про свій досвід медіаграмотності

29 листопада Академія української преси розпочала проєкт онлайн-мостів з міжнародними експертами під назвою «Чужому навчаємось і свого не цураємось».

Світові медіаексперти, медіатренери, журналісти з восьми країн світу будуть ділитися з нами своїм досвідом у галузі медіграмотності та медіаосвіти.

Наш марафон зустрічей відкрила засновниця та директорка фонду «Медиа Сабак» (українською «Медіаурок»), програмна директорка фонду «Центр підтримки ЗМІ» Киргизстану Айчурек Усупбаєва. Який досвід представила у своєму виступі експертка і, найголовніше, що ми, українські медіапедагоги можемо взяти до уваги.

По-перше, концепція. Ми знову ж таки переконалися у правомірності триєдиної функції процесу формування медіаграмотності, а саме: це розуміння функціонування медіа та механізмів їх впливу на споживачів; це формування критичного мислення та критичної дистанції у процесі взаємодії з медіа; це також вміння приймати відповідальні рішення, як споживачам так і виробникам інформації в умовах багатовекторної комунікації. І Киргизстан, і Україна у цьому питанні на одній хвилі.

По-друге, експерткою була представлена діяльність з медіаосвіти з різними цільовими групами. "Дуже цікавим був досвід роботи з релігійними організаціями, релігійними навчальними закладами (медресе) та віруючими. У нашій країні, наголосила експертка, ця цільова група широко представлена і в багатьох випадках, саме вона є вразливою з боку фейків, хейтспічу та пропаганди". На наш погляд, для українських медіапедагогів це може бути корисним не стільки з боку запозичення таких форм роботи, скільки усвідомлення, що потрібно виходити на нові цільові аудиторії, які ми раніше могли і не помічати, а також досвід, який представила Айчурек є для нас своєрідним мотиватором, що навіть з такими, досить закритими ком’юніті теж можна і потрібно працювати.

По-третє, вражає методичний доробок Фонду «Медиа Сабак» (українською «Медіаурок»). Онлайн та офлайн посібники, які були створені (загальна кількість яких складає 280), змогли не тільки передати інноваційний та оригінальний контент проведення навчальних програм з медіаграмотності, але й були спрямовані на індивідуально-психологічні особливості споживачів інформації: для візуаілів – інфографіка, відео, мультфільми; для аудіалів – подкасти та діалоги на радіо в ефірі; для кінестетиків – рефлексивні вправи, фасилітація, навчання медіаграмотності через мистецтво.

По-четверте, Айчурек поділилася також своїми доробками у цифровому та онлайн-навчанні. Дуже добре зарекомендували себе освітні майданчики нового цифрового формату: це МеdiaLab для вчителів та Mediastation для учнів шкіл. Вражає робота і у форматі нових цифорових платформ: ONLINEKITEP, QLEVER, освітня програма «Медіа Сабак».

І наостанок, вся ця робота була б неможливою без підтримки держави. Міністерство освіти та науки Киргизької Республіки прийняло рішення про імплементацію медіа та інформаційної грамотності в навчальні дисципліни. Отже, рухаємося в унісон з нашими киргизькими колегами. Медіаграмотності - бути!

Відеозапис заходу можна переглянути за посиланням: https://www.aup.com.ua/videozapis-onlayn-mist-z-mizhnarodnim/ 

#
«Мультимедійне онлайн-медіа «АУП-info»
(ідентифікатор в Реєстрі суб’єктів у сфері медіа: R40-00988)
envelopetagclockmagnifiercrosschevron-uparrow-leftarrow-right