АКАДЕМІЯ УКРАЇНСЬКОЇ ПРЕСИ – ФЛАГМАН УКРАЇНСЬКОЇ МЕДІАОСВІТИ

04.05.2022  

Академія української преси у квітні провела опитування серед освітян щодо того, як саме сьогодні протистояти пропаганді росії, розвінчувати фейки та не стати тими, хто піддаючись емоціям поширює неперевірену інформацію. 

4 травня відбулася онлайн-презентація «Медіаосвіта у час війни: результати опитування освітян».

Наталя Антонів, спеціалістка з моніторингу та оцінки АУП поділилася результатами під час заходу. Дослідження проводилося з метою дізнатися, чи відчули освітяни результати співпраці з АУП на власному досвіді у цей непростий час. Взяли участь в опитуванні 548 осіб від 21 до 77 років, переважна більшість серед яких – жінки. Великою цінністю цього опитування стало те, що було зібрано велику кількість пропозицій, щодо активностей, які зараз на часі для нашої аудиторії, та загалом українців. 

Раїса Євтушенко, головна спеціалістка відділу змісту освіти, мовної політики та освіти національних меншин Директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти МОН України, відповідальна за упровадження медіаосвіти у загальну середню освіту, зазначила: «Академія української преси була і залишається флагманом медіаосвіти вже понад 10 років. МОН співпрацює з АУП починаючи з 2014 року, коли ми побачили наскільки важливою для нас є протидія російській пропаганді, наскільки важливою є медіаграмотність для вчителів, для учнів і для студентів. Фактично всю інформацію треба сприймати критично і навчатися критичному мисленню. Тобто те, чим займається Академія української преси і це надзвичайно важливо. Дуже тішить, що 93% опитуваних відповіли, що їм знадобилися ті знання, які вони отримали, фактично знадобилася медіаграмотність, і що 74% виступили за те, що їм дуже потрібні лекції з цієї теми. Ми кожен день споживаємо багато інформації, і все чіткіше розуміємо, що кожен день потрібно формувати в собі критичне ставлення до оточуючого світу та інформації, яку він продукує». 

Олександр Мокрогуз, завідувач кафедри суспільних дисциплін та методики їх викладання Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського, кандидат педагогічних наук, прокоментував: «Інформація у період війни є дуже і дуже важливою. Вона бути не тільки наявною, але й сприйнята так, як тобі потрібно. Чому саме як тобі потрібно, тому що є таке поняття як постправда, коли людина сприймає на емоційному рівні тільки те, що їй підходить. Тому я прекрасно розумію, чому росіяни, які більше 20 років були зомбовані, вони не будуть сприймати нічого, крім того, чим їх «годували». Існування та розвиток в Україні медіаосвіти вже більше 10 років дало людям можливість зрозуміти хто є хто і свідомо обирати свій шлях у цій війні. Критичне мислення в основі всього, що зараз є в інформаційному просторі України. Це все завдяки колосальним крокам, які були зроблені АУП на цьому шляху. Всі активності, названі учасниками опитування, є справді необхідною справою. Ми рухаємося правильно. А те, що необхідно робити: тренінги, лекції, тематичні плакати, аналіз російської пропаганди і все, що пов’язано з безпекою людей, – першочергове, що робиться і буде надалі робитися Академією української преси».

Оксана Волошенюк, менеджерка медіаосвітніх програм АУП, поділилася: «Ми розпочали нашу діяльність саме з тих пріоритетних напрямів, які після визначили в опитуванні. Це цикли таких вебінарів, які допомагають дітям через казкотерапію, через музикотерапію, через психологічну підтримку пережити, прорефлексувати важкий стан, а також лекція «Медіаосвіта та виклики часу», яку прослухали та переглянули кілька тисяч осіб, конкурс мініпроєктів «Медіаосвіта в умовах воєнного часу», конкурс медіатворчості «Війна нашими медіаочима» і банк обміну матеріалами «Заняття в стислих умовах».

Презентацію «Медіаосвіта у час війни: результати опитування освітян» можна переглянути тут.

#
envelopetagclockmagnifiercrosschevron-uparrow-leftarrow-right