Краще один раз побачити? ...

У рамках вебінарів «Digital-trainer: антитіла до інфодемії», який організовує та проводить Академія української преси за підтримки Фонду Фрідріха Науманна за Свободу, учасниці одного із заходів створили власну вправу, ідеєю якої ми хочемо поділитися з вами.

Назва: Фото і факт 

Авторки вправи: 

Людмила Комашко, PhD, кризовий психолог, фасилітатор, сертифікований тренер з кризового консультування і розвитку соціальної стресостійкості, координатор проекту AVP Одеса (Alternatives to Violence Project)
Катерина Іванюк, практичний психолог, фасилітатор проекту AVP, дизайнер, PR-менеджер

Мета вправи: дотримання журналістських стандартів при розміщенні візуального контенту. Вправа спрямована на дослідження впливу світлини на сприйняття тексту. Важливо, що фото які ілюструють текст, справжні (НЕ фейкові), та саме вони створюють ефект його правдивості. В учасників буде можливість на власному досвіді переконатися в спрацьовуванні цього ефекту.

Хід вправи: учасники об’єднуються у дві групи. Кожна в чат на google.doc отримує інформацію-тест з проханням дати відповіді на питання. Інформація для двох груп - різна. Одна група отримує тільки питання (один текст), інша - ці ж питання, але з фотографіями, які більш-менш ілюструють їхню суть.

До того ж, тренером підібрані різні фотографії, що натякають, але не мають прямого відношення до контенту.

Дві групи працюють з тестом і здають роботу тренеру. Потім спільно з усіма відбувається презентація правильних / неправильних відповідей.

Ціль: показати, наскільки фотографії вплинули на сприйняття інформації і послугували поштовхом для збільшення кількості неправильних відповідей піж час тесту.

Показати, що журналісти часто-густо використовують фото, які абсолютно не відповідають контенту або взяті ним з іншої події (іншої країни).

«Мультимедійне онлайн-медіа «АУП-info»
(ідентифікатор в Реєстрі суб’єктів у сфері медіа: R40-00988)
envelopetagclockmagnifiercrosschevron-uparrow-leftarrow-right