Пам’ятаєте, колись викладач був носієм інформації і джерелом знань. Вважалося, що він, як носій знань, передає їх учням і чим більше володіє ними сам учитель, тим краще засвоять науку учні.
Трохи пізніше, коли обсяг знань зріс до великих обсягів, ми на лекціях з основ педагогічної майстерності говорили студентам про те, що функція вчителя не передавати знання, а вчити як їх здобувати.
Діяльність учителя не стільки в тому, що він несе інформацію, скільки в умінні бути організатором її засвоєння, «проводирем у лабіринті знань». Дуже влучно про це висловився видатний український педагог В.О. Сухомлинський, який зазначив, що «школа має бути не коморою знань, а середовищем думки». І це дійсно так!
А тепер давайте поміркуємо, що відбувається сьогодні, у сучасних умовах навчання? Наша «комора знань» вже не комора, а простір, який втратив фізичні межі. Ми можемо навчати скрізь, в будь-який час і в будь-якому місці. Гостро виникає необхідність підготовки викладача, вчителя, тренера третього покоління, який володітиме новітніми цифровими інструментами.
Сьогодні такий запит стрімко увірвався у педагогічну діяльність. Коло видів діяльності викладача розширилось до виконання багатьох задач одночасно! Педагогічна практика потребує викладача/тренера, який володіє компетентністю багатозадачності та інструментарієм цифрового навчання.
На сьогодні запит на ринку праці у підготовці тренерів цифрового покоління досить затребуваний. Академії української преси за підтримки Медійної програми в Україні.
Завдяки потужній команді вдалося запропонувати для найвимогливішої аудиторії досвідчених педагогів (а це професорсько-викладацький склад ЗВО та ІППО, вчителі ЗЗСО, практикуючі тренери та журналісти), програму «Digital-teacher: онлайн інструменти у навчанні медіаграмотності», яка забезпечує ефективне оволодіння цифровими компетентностями тренерської діяльності в онлайн форматі.
Запоруку успіху у навчанні створили медіаексперти та фахівці своє справи — Тетяна Іванова та Світлана Ізбаш!
Отже, 21-23 вересня 2020 року в межах реалізації проєкту, ми засвоювали нові цифрові тренди навчання в режимі онлайн. Унікальність нашого навчання полягає в тому, що ми розповідаємо саме секрети та фішки, знахідки та корисні поради, які напрацювали самі та підказуємо як перекласти звичайні вправи офлайн в онлайн, щоб вони не втратили інтерактивності, живого спілкування, обміну думками, групової роботи та спільного створення інтелектуальних продуктів за результатами навчання.
Ми пропонуємо методику реалізації початкового етапу тренінгу, її основної частини та заключного етапу. І все це показуємо на конкретних прикладах і вправах. Тому наші учасники отримують подвійну користь: набувають цифрових компетентностей і навичок медіаграмотності, а також навчаються методиці онлайн-тренінгу.
Слід підкреслити, що вперше ми пропонуємо наші авторські покрокові інструкції роботи в онлайн-інструментах, які надаємо учасникам, розбираємо основний функціонал роботи у сервісах прямо в онлайн-режимі, де кожен учасник може виконувати за зразком разом з тренером, а потім ще й через голосову комунікацію в Zoom, отримати індивідуальні консультації.
Також пропонуємо нашим слухачам закріпити отримані навички, виконавши домашнє завдання. А наступного дня починаємо з презентації та аналізу виконаних робіт. Таким чином, ми дотримуємося дидактичних принципів навчання: наочності, доступності, послідовності та активності, що в цілому забезпечує цілісність та ефективність онлайн-навчання.
Джерело інформації — пост Світлани Ізбаш, тренера онлайн-школи АУП на Фейсбуці: https://www.facebook.com/Izbash.Svitlana/posts/1258483381185635
Онлайн-школа відбулася завдяки спільному проєкту між Академією української преси та міжнародною організацією Internews. Вона впроваджує «Медійну програму в Україні» за фінансування Агентства США з міжнародного розвитку (USAID). Ця програма зміцнює українські медіа та розширює доступ до якісної інформації.