Біжи як…медіаграмотний!

«Чому біжи? І чому як?», — поцікавитеся Ви після прочитання заголовку?  

Все дуже просто! Якщо Ви є учасником проєкту «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність», відповідь на це питання не змусить на себе чекати.

У одному із програмних блоків навчання ми представили яскраву вправу, яка має назву «Біжи як…дівчинка». Завдання спрямоване на ідентифікацію власних стереотипів і відхід від шаблонних уявлень. Коротке відео наглядно ілюструє неоднозначність наших уявлень одне про одного та негативний вплив стереотипного мислення у суспільстві. Автори експерименту #LikeAGirl демонструють як по-різному ми бачимо світ, якими різними та індивідуальними ми є. 

Учасники проєкту засвоїли онлайн курс з медіаграмотності Very Verified і пройшли дві сесії тренінгів, під час яких команда проєкту допомогла не тільки засвоїти практичні навички з медіаграмотності, але й побачити потребу в таких знаннях у повсякденному житті під час споживання інформації.

Навіть онлайн формат не завадив нам збагатити медіаграмотні скарбнички учасників інтерактивними кейсами. Які, по можливості, вони зможуть застосувати зі своєю цільовою аудиторією (сподіваємося, в найближчому майбутньому).

Звичайно, Ви можете піддати сумніву вище написане, адже «інтерактив» і «онлайн» якось не дуже пов’язуються між собою. Але ми зв'язали 😊. Екрани гаджетів не стали на заваді, щоб попрацювати в малих групах, поспілкуватися між собою, зробити розминку, і найважливіше — бути почутим.

Теоретичну частину завжди доповнювала практична складова. Кожен з нас створив свою унікальну «Сніжинку», розібрався в маніпуляціях з «мавпами» та червоними предметами. Дуже посприяли нам  «Мурчик» і «Барсик» (за матеріалами Всеукраїнського уроку з медіаграмотності «Не вір — перевір», що було проведено IREX 1 березня 2019 року), які допомогли розібратися в тому, як проводяться соціологічні дослідження, як позиціонують себе експерти, як видозмінюється контент  залежно від мети маніпуляції.

На окрему оду захоплення заслуговує те (барабанний дріб), що тренерами цих двох сесій стали четверо колег, які рік тому долучилися до масштабного проєкту «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність» у компоненті по роботі з закладами вищої освіти та післядипломної освіти. Причинно-наслідковий зв’язок впливу медіаграмотності у їхньому житті не забарився, погодьтеся 😊

  • Максим Запорожченко (Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти)
  • Світлана Ізбаш (Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького)
  • Світлана Гергуль (Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г.Шевченка)
  • Анна Киналь (Вінницький державний педагогічний університет імені М.Коцюбинського)
  • Інна Іванова (Першотравенська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2 (Дніпропетровська область) - не була учасницею проєкту, проте активно працює як тренер у команді проєкту.

Зовсім скоро ми продовжимо наш навчальний інтенсив. Протягом липня-серпня на учасників чекає насичена програма по шляхах інтеграції та деталізації її у викладанні предметів. Реєстрації вже розпочато.

Ну а ми рухаємося далі.

Давайте разом не тільки «бігти», а БУТИ медіаграмотним протягом всього життя! 😊

Щиро ваша, команда проєкту.

Проєкт «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність» виконується Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) за підтримки Посольств США та Великої Британії, у партнерстві з Міністерством освіти і науки України та Академією Української преси.

«Мультимедійне онлайн-медіа «АУП-info»
(ідентифікатор в Реєстрі суб’єктів у сфері медіа: R40-00988)
envelopetagclockmagnifiercrosschevron-uparrow-leftarrow-right