Чи все ви знаєте про «нашу мову солов’їну»? А про інтеграцію її викладання, знань і навичок з інфомедійної грамотності? Про останнє можна говорити вічно. Адже місця для власного пориву і підходу більш ніж достатньо!
14 травня 2020 року стартували вебінари з обміну досвідом щодо інтеграції інфомедійної грамотності у навчальний процес (для ІППО та ЗВО, які долучилися до проєкту в 2019 році). Розпочали ми з української мови у рамках проєкту «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність».
До обговорення долучилися 24 представники з різних закладів вищої освіти та інститутів підвищення кваліфікації, які є учасниками проєкту з 2019 року.
Модерувала процес менеджерка з розбудови потенціалу проєкту Олена Тараненко. Вона наголосила на важливості формування мовленнєвої компетентності, оскільки: «Слово не відображає світ. Слово і є світ!, — говорить пані Олена, — Якщо ти за словами вмієш бачити сенси, то тобі легше жити! Слід пам’ятати, що тренд сучасної освіти — безперервна освіта та самовдосконалення. Інновації, інтерактивні вправи та активності — всім цим будуть обмінюватися учасники під час серії вебінарів».
Ділимося отриманими інсайтами від наших учасників:
Олена Семеног (Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка)
«Вчитель словесник навчає комунікувати в просторі. Оцінка — не це є головне, а медіаграмотність, якою опікується викладач, а потім передає вчителю. Велику роль має командна робота у навчальному закладі. Ми звертаємося до колег з різних закладів: Запоріжжя, Горлівки, Мелітополя — взаємодія з іншими закладами, з якими ми познайомилися в межах проєкту є дуже важливою».
Наталія Пономаренко (Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка)
«В інтеграційному процесі є свої позитиви та ризики. Медіаосвіта має елемент невизначеності, на жаль, це офіційно не підкріплено. Компонування елементів та передача їх аудиторії — процес, який потребує багато часу. Тут треба враховувати і оптимізацію, логіку, практичний складник, інтерактивність. Але, однозначно, очевидність прогресу, коли йде фідбек у реальному часі від тих, кого навчаємо, вартий когорти докладених зусиль. З’являються нові ідеї, прослідковуються зміни у закладі та у професійному рівні кожного викладача».
Галина Дегтярьова (Комунальний вищий навчальний заклад «Харківська академія неперервної освіти»)
«Ми з медіаосвітою працюємо з 2011 року. Нашою особливістю є те, що вчимо тих, хто вже має досвід, бажає розшити знання, ознайомитися з трендами. Є програми підвищення кваліфікації і ми пропонуємо спецкурси. Спецкурси мають практичні аспекти – базова медіаграмотність, знання, які потрібні всім. Теоретичні та методологічні аспекти – шляхи формування особистості, особлива увага – методиці, варто відзначати, чим керуватися під час викладання різних предметів. Тут є і практичний блок, коли вчителі самі розробляють кейси. Ми бачимо з яким рівнем людина прийшла і з яким рівнем йде від нас. Спостерігаємо за динамікою — це надзвичайно важливо. Зараз працюємо над посібником «Навігатор медіапедагога». Велику увагу віддаємо вправам, аналізу медіатекстів. Подаємо не просто алгоритм, а обов’язково з прикладами».
Далі — більше, цікавіше і максимально інтегровано!
Проєкт «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність» виконується Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) за підтримки Посольств США та Великої Британії, у партнерстві з Міністерством освіти і науки України та Академією української преси.