Воркшоп у Києві зібрав експертів з медіаграмотності з різних країн

28-30 вересня 2019 року Академія української преси за підтримки німецької організації n-ost провела триденний воркшоп для експертів і практиків у сфері медіаосвіти з п’яти країн.

До Києва приїхали представники Товариства білоруської школи, Центру медіа-ініціатив (Вірменія), Міжнародного центру журналістики MediaNet (Казахстан), Фонду розвитку медіа (Грузія), а також незалежні медіаексперти.

Під час воркшопу учасники обмінювалися ідеями поширення медіаграмотності новим цільовим групам. Кожна із запропонованих концепцій мала відповідати ряду критеріїв, а саме інноваційність, адаптованість до умов і особливостей конкретного регіону, стислі терміни реалізації.

Усі учасники працювали над ідеями вмотивовано і креативно. Як висловилися координатори n-ost Єлизавета Кучерова та Керстін Ніккіг, «учасники проекту Медіанавігатор – звичайно, його головний ресурс. Ми дуже раді і пишаємося тим, наскільки класних професіоналів нам учергове вдалося зібрати. Що приємніше, наскільки активно ці професіонали обмінювалися одне з одним досвідом своїх країн і організацій, вони не просто відкрито ділилися інноваційними ідеями з колегами, але при цьому ще й допомагали допрацьовувати ідеї одне одного. За цим завжди дуже цікаво спостерігати, це така робоча атмосфера, яка в прямому сенсі слова заряджає: енергією, ідеями, бажання працювати далі». Представники кожної країни розробили і представили колегам по два міні-проекти, які будуть реалізовані місцевими виконавцями у рамках проекту «Лабораторія медіаграмотності» з кінця вересня до середини листопада. Після спільного обговорення була також проведена робота з усунення слабких місць та методологічного удосконалення проектів.

Фасилітатор Андрій Юричко, медіа-експерт Академії Української Преси, зазначив, що «створення медіаосвітніх проектів – це завжди виклик. Треба враховувати регіональні особливості аудиторії, можливості виконання, унікальність ідеї та як вони сприймуться аудиторією», – сказав він. – «Крім того, коли йдеться про медіаграмотність, то враховуватиметься вразливість суспільства від фейків, пропаганди та популізму та пропонувати інструменти для критичного мислення».

Також учасники обговорили адаптацію вправ з розвитку медіаграмотності у п’яти країнах проекту. Педставники кожної з країн здійснять переклад трьох вправ з онлайн-збірника «Медіанавігатор», а потім адаптують їх відповідно до своїх програм та потреб локальної аудиторії.

Результати воркшопу коротко підсумувала фасилітатор Тетяна Іванова, медіа-експерт, керуючий партнер Академії української преси: «Вже дуже скоро фахівці і медіа-тренери отримають до своєї "валізки" нові фішки і лайфхаки, нові ідеї і формати для проведення своїх тренінгових програм, для того, щоб ще успішніше йти до нашої спільної мети – розвитку критичного мислення та медіаграмотності».

Окрім адміністративних та фінансових питань, достатньо уваги було приділено просуванню проектів у соцмережах та взаємодії з аудиторією. Для кожного проекту були розглянуті можливі стратегії PR, а також правила ведення і популяризації сторінок у мережі Фейсбук.

Більше фото за посиланням>>>

«Мультимедійне онлайн-медіа «АУП-info»
(ідентифікатор в Реєстрі суб’єктів у сфері медіа: R40-00988)
envelopetagclockmagnifiercrosschevron-uparrow-leftarrow-right