Відеоблогінг і стандарти: секрети професіоналізму

1-2 серпня 2019 року в Полтаві відбувся семінар «Відеоблогінг: між популізмом і журналістськими стандартами. Як створити унікальний контент», організований Академією української преси за підтримки Фонду Фрідріха Науманна за Свободу. Про специфіку і тенденції модної професії говорили експерти Валерій Іванов, Андрій Юричко, Жанна Кузнєцова.

Президент Академії української преси Валерій Іванов розказав про принципову різницю між сферою мережевої онлайнової комунікації, в якій працює блогер, і усталеним медійним середовищем. Спеціаліст зауважив: «Дотримання професійних стандартів для журналіста обов’язкове, тоді як блогер про них може взагалі не знати. Відповідно, журналіст, як правило, є професіоналом, а блогер не завжди. Втім, відеоблогінг набирає все більшої популярності, особливо серед юного покоління. Багато дітей мріють стати відеоблогерами. Саме тому дотримання професійних стандартів для блогерів не менш важливе, ніж для журналістів». 

Андрій Юричко, медіатренер, викладач Інституту журналістики КНУ імені Тараса Шевченка, підкреслив, що блогер необмежений в поширенні інформації так, як журналіст, який завжди спирається на стандарти професії. «Блогер може філософствувати, розмірковувати з приводу різних питань, говорити по суті або лити воду. Він може повністю ігнорувати етичні норми своїм зовнішнім виглядом, манерами, сленгом. Найголовніше для блогера це резонанс з його цільовою аудиторією. Чим більше погляди блогера відповідають цінностям і світогляду підписників, тим більше в нього переглядів: популярність зростатиме! Саме тому етичність і культура другорядні фактори при визначенні унікальності. Неоднозначність у веденні блогу і свіжий підхід саме те, чого потребує аудиторія», наголосив експерт.

«Дотримання журналістських стандартів є надважливим у діяльності блогера. Це пов’язано з тим, що у відеоблогах часто відображені не тільки думки з приводу побутових питань, а ще й про суспільно-політичні, економічні, громадські, релігійні та інші вагомі суспільні процеси», продовжила думку Жанна Кузнєцова, медіатренерка, менторка, режисерка та продюсерка. Експертка приділила значну увагу темі використання блогів в якості інструменту впливу на свідомість не просто окремими блогерами, а навіть урядом. Вона зосередила увагу наважливості розвитку критичного мислення та медіаграмотності серед усіх верств населення: «Відеоблогінг надзвичайно приваблива сфера діяльності, тут наявна можливість створення власного інформаційного простору, унікального контенту й необмеженої свободи самовираження», додала тренер.

Масштабний трирічний спільний проект Академії української преси та Фонду Фрідріха Науманна за Свободу (за підтримки

 Міністерства закордонних справ Німеччини) спрямований на підвищення рівня кваліфікації українських журналістів.

 Gefördert durсh die Bundesrepublik Deutschland

 

«Мультимедійне онлайн-медіа «АУП-info»
(ідентифікатор в Реєстрі суб’єктів у сфері медіа: R40-00988)
envelopetagclockmagnifiercrosschevron-uparrow-leftarrow-right