Відбувся завершальний тренінг для тренерів з медіаграмотності (посилена фаза)

30 листопада - 2 грудня 2018 року Академія української преси за підтримки DW Akademie провела  останній з циклу 3-денний тренінг з підготовки тренерів з медіаграмотності (посилена фаза), який відбувся у Пущі Лісовій, що неподалік Києва.

Розпочав роботу з майбутніми тренерами Андрій Юричко, медіатренер, журналіст, викладач Інституту журналістики КНУ імені Тараса Шевченка. Учасники разом з тренером перевірили на практиці як створюються газети та як, залежно від приналежності медіа, обираються акценти у тій чи іншій події. Тренер продемонстрував залежність смислів від політики каналу, від його власника та редакційної стратегії, і коди формування ціннісних орієнтирів аудиторії, і маніпуляції символами, емоціями та узагальненнями. Здавалося б, відомі і непомітні речі відкривалися в новому ракурсі, учасники навчалися протидіяти автоматизму сприйняття різної інформації.

Окрім того, учасники в ігровій формі впевнилися в неможливості 100% повної і точної передачі інформації від комуніканта до комуніката. Практичні вправи, ігрові форми поглибленого знайомства та медіаосвіти, плідний обмін тренерським і викладацьким досвідом перемежовувалися з теоретичним навчанням, палкими та зацікавленими були дискусії та полеміка, через які народжувалася істина медіаграмотності. 

Другий день у вир месенджерів та соціальних мереж учасників захопив Віктор Пічугін, голова «Громадського Телебачення Харків», журналіст "Напикело".  Розпочали з зображення портретів користувачів різних соціальних мереж та месенджерів: Facebook, Viber, Telegram, Instagram.

Тренер розповів про проблеми Facebook, одна з яких у тому, що користувачі не розуміють як та чи інша інформація потрапляє до них у стрічку. Інша - велика кількість фейків. Порівняно з іншими соцмережами у Facebook найбльша кількість фейкової інформації. Серед месенджерів за кількістю поширення фейкової інформації перше місце посідає Viber. А ще учасники дізналися про те, що хештеги у Facebook вмирають. Єдина мережа, де хештеги ще працюють та використовують - це Instagram. Twitter найменш поширена соцмережа.  Учасники також познайомилися з новим форматом відео - caption video. Та навіть створили свій ролик про тренінг.

Третього дня в рамках тренінгу з учасниками працював Олександр Гороховський, головред фактчекінгового проекту «Без брехні», журналіст розповів учасникам про фактчек, об’єкти, що підлягають його перевірці. Про різницю між вертифікацією та фактчекінгом учасники дізналися не лише зі слів тренера, а й на практиці, провівши верифікацію даних та процедуру фактчеку на прикладі казки про Колобка. Також перевіряли помітні, приховані та другорядні деталі на прикладі фото з Пізанською вежею.  

Світлана Ізбаш (Мелітополь): "Завершилась 9-денна друга посилена фаза підготовки тренерів з медіаграмотності, яка була організована Академія Української Преси за підтримки DW Akademie. Нам присвоєно кваліфікацію "Тренер з медіаграмотності"! Ура!" Читати далі >>>

Академія Deutsche Welle є провідною організацією Німеччини для розвитку міжнародних засобів масової інформації. Консультанти і тренери підтримують вільні і незалежні медіа з 1965 року. Організація пропонує міжкультурні та професійні навчальні семінари, програми і стажування для майбутніх журналістів. DW Академія також розробила магістерську програму «Міжнародні Медіа Студії», яка поєднує у собі навчання з розвитку ЗМІ, управління медіа, журналістики та комунікації.

 

«Мультимедійне онлайн-медіа «АУП-info»
(ідентифікатор в Реєстрі суб’єктів у сфері медіа: R40-00988)
envelopetagclockmagnifiercrosschevron-uparrow-leftarrow-right