11-13 квітня 2018 року Академія української преси за підтримки DW Akademie провела третій 3-денний тренінг для тренерів з медіаграмотності, який відбувся у м. Львові.
Тетяна Іванова, тренер, медіаексперт, доктор педагогічних наук, професор, керуючий партнер Академії української преси провeла пeршу навчальну сeсію для майбутніх трeнeрів з мeдіаграмотності. Спілкування відбувалося у крeативній та інтeрактивній формі з малюнками, прeзeнтаціями, командною роботою. Учасники отримали цінні поради про тe, що в аудиторії важливо забeзпeчити живe спілкування, працювати з учасниками адрeсно, здійснювати поділ групи. Крім того, зауважила трeнeр, знання психології комунікації, спeцифіки засвоєння інформації, тeхніки маніпуляцій та eфeктивного навчання є обов’язковим для провeдeння заходів. Учасники дізналися про роль інтерактивних методів в процесі проведення тренінгу з медіаграмотності та особистість тренера.
Також тренер розповіла учасникам про особливості роботи медіа в Україні та за кордоном, про те, хто контролює основні друковані видання та телеканали в Україні та їхні інтереси. «Медіа в Україні – це неприбутковий бізнес. А що відбувається з бізнесом, якщо він не приносить прибутку? Він закривається, зникає. А чому ж тоді медіа в Україні процвітають, зважаючи на те, що ця сфера потребує великих капіталовкладень? Це все тому, що власники медіа мають певну мету – інформаційний вплив. Про це повинен задуматися кожен громадянин країни. Ми отримуємо інформацію, яка пропускається через щось або когось. Медіа не презентують реальність, медіа репрезентують її» – зауважила Тетяна Іванова.
Тетяна Матичак, журналіст, медіатренер, експерт з фактчекінгу поговорила з учасниками про критичне мислення в інфопросторі, його інструменти розповіла про те, що таке фейки, як вони поширюються, для чого і хто їх створює та навела приклади фейків у соцмережі, які ми часто незадумуючись поширюємо: «Аналізуючи профілі людей, які поширюють інформацію, можна побачити, що це люди, які просто багато шерять. Вони поширюють інформацію особливо не думаючи. Вони заходять у сомережі, щось їм подобається і вони одразу це шерять на свою сторінку, вони мало пишуть. Ті люди, які багато пишуть у соціальних мережах, вони якраз-таки думають. Якщо вони щось репостять, то відповідно замислюються над цим та, можливо, перевіряють цю інформацію. Як ви думаєте, є різниця між ботами, які поширюють фейкові новини не думаючи та людьми, які спочатку поширюють, а потім думають? Чи не перетворюються ці люди на ботів… Але все ж, різниця є. Люди, які поширюють фейки, мають фоловерів. Якщо бот щось репостнув, то у нього, як правило, фоловерів майже немає. Якщо людина зробила репост, то її друзі та фоловери будуть поширювати цю інформацію також».
У рамках тренінгу з учасниками працював Артем Бабак, тренер з медіаграмотності, журналіст Transparency International Україна. Тренер дав учасникам інструменти для перевірки інформації, ознайомив з основними моментами розвитку процесу фейкотворення в Україні та світі й боротьби з цим явищем.
Академія Deutsche Welle є провідною організацією Німеччини для розвитку міжнародних засобів масової інформації. Консультанти і тренери підтримують вільні і незалежні медіа з 1965 року. Організація пропонує міжкультурні та професійні навчальні семінари, програми і стажування для майбутніх журналістів. DW Академія також розробила магістерську програму «Міжнародні Медіа Студії», яка поєднує у собі навчання з розвитку ЗМІ, управління медіа, журналістики та комунікації.