Відбувся другий тренінг для освітян Чернігівщини

28-29 березня 2018 року в Чернігові відбувся тренінг з медіаграмотності для 18-ти вчителів історії, української мови й літератури та мистецтва з шести загальноосвітніх навчальних закладів Чернігова. Загальна кількість закладів, які беруть участь у проекті «Вивчай та розрізняй (L2D)» від Чернігова – 12.

Захід відбувся у рамках проекту з інфо-медійної грамотності для середніх шкіл — «Вивчай та розрізняй (L2D)». Реалізацію проекту здійснює  IREX (Рада міжнародних наукових досліджень та обмінів) спільно з Академією української преси та інтернет-проектом StopFake за підтримки Посольства США та Великої Британії в Україні.


Освітяни протягом двох днів працювали з тренерами Оленою Тараненко, завідувачкою кафедри журналістики Донецького національного університету імені Василя Стуса та Сергієм Штурхецьким, медіатренером, журналістом, викладачем Національного університету «Острозька академія».

Робота у рамках тренінгу була спрямована на формування навичок критичного мислення. Проаналізувавши приклади маніпуляцій та пропагандистських меседжів сучасної війни смислів у медіа, учасники заглибилися в складні, але надзвичайно цікаві технології декодування телевізійної інформації. Показовими прикладами стали новинні сюжети провідних українських телеканалів. Їх порівняння продемонструвало і залежність смислів від політики каналу, від його власника та редакційної стратегії, і коди формування ціннісних орієнтирів аудиторії, і маніпуляції символами, емоціями та узагальненнями.

Здавалося б, відомі і непомітні речі відкривалися в новому ракурсі, учасники навчалися протидіяти автоматизму сприйняття телевізійної інформації. І якщо подолання упередженого стереотипного ставлення до інформації виявилося нелегким процесом, то що вже й казати про власні упередження, які ми часто не здатні не тільки проаналізувати чи змінити, але й навіть помітити. Учасники тренінгу в ігровій формі впевнилися в неможливості 100% повної і точної передачі інформації від комуніканта до комуніката. Практичні вправи, ігрові форми поглибленого знайомства та медіаосвіти, плідний обмін тренерським і викладацьким досвідом перемежовувалися з теоретичним навчанням, палкими та зацікавленими були дискусії та полеміка, через які народжувалася істина медіаграмотності. 

Разом з тренерами учасники змогли дійти важливого висновку. Це те, що кожна людина має напрацювати свій інформаційний протокол безпеки самостійно.

Зрозуміло, що необхідно володіти усіма можливими навичками критичного мислення, вміти розпізнавати фейки. Але ситуація ускладнюється тим, що світ навколо стрімко змінюється. Нові реалії світу – це епоха пост-правди із своїми категоріями, феноменами поширення і впливу інформації; це нові виклики для медіа та політиків, зрештою, це нові виклики для нас – споживачів інформації.

Довідка:

Проект «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність» направлений на здобуття учнями навичок критичного сприйняття інформації, а також інтеграцію медійної грамотності у програму загальної середньої освіти. Діяльністю проекту передбачено розробку методологічних матеріалів для вчителів вибраних класів та предметів. Навчання за даними матеріалами буде здійснюватися в 50 пілотних школах чотирьох міст: Дніпро, Тернопіль, Чернігів та Маріуполь.

Реалізація проекту здійснюється міжнародною організацією IREX та її українськими партнерами Академія української преси і StopFake, за підтримки Державного департаменту США та Міністерства закордонних справ і справ Співдружності націй Великої Британії у співпраці з Міністерством освіти і науки України.

«Мультимедійне онлайн-медіа «АУП-info»
(ідентифікатор в Реєстрі суб’єктів у сфері медіа: R40-00988)
envelopetagclockmagnifiercrosschevron-uparrow-leftarrow-right