Визначаємо правильну траєкторію під час висвітлення освітньої реформи

17.03.2018  

15-16 березня у Вінниці Академія української преси спільно з Національною спілкою журналістів України провела семінар для журналістів «Як зрозуміло писати про реформу освіти». Захід відбувся за підтримки Фонду Фрідріха Науманна за Свободу за фінансування Міністерства закордонних справ Німеччини.

Фінансова менеджерка Фонду Фрідріха Науманна За свободу Тетяна Устименко розповіла учасникам про діяльність організації, конкретизувала фінансові та ретроспективні моменти: «Фонд був утворений 60 років тому, його заснував перший федеративний президент Німеччини — Теодор Гойс. Наша діяльність підпадає під категорію міжнародної політики. Фінансування нашого Фонду та інших, відбувається виключно за державний кошт». Учасників семінару було проінформовано стосовно можливостей (участі в різноманітних закордонних навчальних програмах), які надає Фонд.

Президент Академії української преси Валерій Іванов, детально ознайомив учасників заходу з функціями АУП. Розповів про основні напрямки роботи та підкреслив ключові: «Наша місія полягає у створенні поінформованого, критичного медіаспоживання — media literacy. І звичайно, сприяння у дотриманні цивілізованих журналістських стандартів під час професійної діяльності». Також експерт наголосив, що висвітлюючи питання реформи освіти журналісту, в першу чергу, слід враховувати потреби аудиторії, показувати переваги або недоліки тих чи інших змін та нововведень.

Галина Усатенко кандидат філологічних наук, президент громадської організації «Фонд «Європа ХХІ»», очолює підгрупу з освіти у Формі громадянського суспільства Східного Партнерства, член Громадської ради при Міністерстві освіти і науки України розповіла як реформа освіти вписується в загальносвітові тренди: «Живучи в глобалізованому та цифровому суспільстві, будувати свою систему освіти неможливо. Тому що є низка світових трендів, які потребують нашого осмислення та включеності в ці процеси. Пара трендів які визначають формат освіти, зміст освіти, і спосіб реалізації у сьогоденні. Перше — це мінімалізація навчання. Далі — адаптивне навчання. Візуалізація теж є важливим елементом. Вже набули глобального значення  мережеві комунікації у взаємодії управління — формуються відповідні спільноти».

Медіатренер та журналіст, кандидат філологічних наук, викладач Інституту журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка Андрій Юричко зауважив, що реформа це безкінечний процес: «Постійно щось змінюється. Одна з найбільших помилок, яку допускають журналісти це застосування слів «всі», «багато», «мало». Уникайте таких формулювань. Вони не несуть ніякої інформації — порожні слова». Також медіатренер провів тісну взаємодію з аудиторію, навів низку практичних прикладів та надав стрижневі поради при написанні матеріалів.

Масштабний трирічний спільний проект Академії української преси та Фонду Фрідріха Науманна за Свободу (за підтримки Міністерства закордонних справ Німеччини) спрямований на підвищення рівня кваліфікації українських журналістів.

Gefördert durсh die Bundesrepublik Deutschland
За підтримки Федеративної Республіки Німеччина

envelopetagclockmagnifiercrosschevron-uparrow-leftarrow-right