6 лютого 2018 року в приміщенні Національної спілки журналістів України відбулася презентація аналітичного звіту «Український медіаландшафт—2017». Звіт підготовлений та виданий Академією української преси за підтримки Представництва Фонду Конрада Аденауера в Україні.
«Український медіаландшафт — 2017» — це аналітичний звіт, в якому розглянуто тенденції розвитку українських медіа у 2016 – 2017 роках, огляд структур та медіаринку України.
На початку заходу Габріеле Бауманн, керівниця Представництва Фонду Конрада Аденауера в Україні зазначила, що на її думку журналістика – це четверта влада в суспільстві, яка не тільки інформує суспільство, а ще й формує думки, контролює те, що говорять інші, наприклад, політики: «Ми дуже сподіваємось і надалі працювати над тим, щоб ЗМІ були більш інформованими, якіснішими і незалежними».
У підготовці звіту взяли участь провідні галузеві медіаексперти: Олесь Гоян, Тетяна Лебедєва, Олексій Мацука, Віталій Мороз, Олексій Погорелов, Сергій Томіленко, Андрій Юричко.
Олексій Мацука, голова «Громадського телебачення Донбасу», лауреат Міжнародної премії за свободу преси (International Press Freedom Award) та входить до списку «100 героїв інформації», опублікованого організацією «Репортери без кордонів» зазначив, що треба писати якісно, багато та для людей. Дав ґрунтовну оцінку українській журналістиці в епоху постправди: «Питання, які є в українській журналістиці в певному сенсі мають коріння саме зі сходу України. Тому що саме там відбувається виробництво якісної української журналістики».
Тему соціальних медіа та інтернет простору в Україні, станом на 2016-2017 рік розкрив Віталій Мороз, керівник програм нових медіа ГО «Інтерньюз-Україна». Він розповів про вплив і значення інтернету та трансформаційні процеси в українському суспільстві: «Інтернет — це боляче. Інтернет — це трансформація, яка триває вже 7-8 років. Велика кількість ЗМІ не знають, що робити в інтернет просторі. Особливо це стосується журналістів, які працювали в друкованих або телевізійних ЗМІ, а потім перейшли в онлайн-площину. Не варто забувати, що технології можуть використовуватись і для маніпуляцій. І в інтернеті часто це стає бізнесом».
Ідея проекту «Медіаландшафт» виникла під час засідань підгрупи «Незалежні медіа» (Робоча група з демократії, прав людини, ефективного державного управління та стабільності) Форуму громадянського суспільства Східного партнерства у жовтні-листопаді 2010 року в Брюсселі та Берліні. Медіаексперти з шістьох країн Східного партнерства вирішили, що один з пріоритетів роботи — це підготовка аналітичних звітів - медіаландшафтів кожної країни.
Презентацію «Український Медіаландшафт—2017» Академія української преси транслювала на офіційній сторінці у Фейсбук. Біля моніторів гаджетів вдалося зібрати близько 700 глядачів.
Особлива подяка Представництву Фонду Конрада Аденауера в Україні
за сприяння у реалізації цього аналітичного звіту